• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۷
  • شناسه خبر: 18210

فقط۵۰ درصد از ظرفیت پهنای باند استان مورد استفاده قرار می گیرد

پیام ملّت- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از رشد ۶۱ درصدی پهنای باند مصرفی استان در فرودین ماه امسال خبر داد و گفت: اینک ظرفیت پهنای باند ۱۴۰گیگا بیت بر ثانیه است.

حامد سرایی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملت» با بیان این که پهنای باند مصرفی استان در فرودین ماه امسال با توجه به شیوع کرونا و همزمانی با تعطیلات طرح فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی افزایش پیدا کرد اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت پهنای باند استان مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه نیمی دیگر از این ظرفیت مورد استفاده قرار نمی گیرد . لذا زمینه لازم برای تولیدکنندگان محتواهای دیجیتال فراهم می باشد.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تولید کنندگان محتواهای دیجیتال را شرکت های تولید کننده محتوا، کاربران متعدد اینترنت و سازمان های تولید کننده محتوا دانست و عنوان کرد: با وجود این که این ظرفیت در استان فراهم شده است اما به طور کامل مورد بهره برداری قرار نمی گیرد. هرچند بستر برای جهش تولید و تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی فراهم است.

سرایی در خصوص ارزیابی رضایت مشتریان از اینترنت تصریح کرد: رصدهایی توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیرامون رضایت مشتریان صورت می گیرد نتایج حاکی از سطح رضایت خوب مشتریان از این خدمات است.

وی با اشاره به این که همه شهرهای استان در حال حاضر به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند خاطرنشان کرد: برنامه هایی مدون شده است که روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به واسطه این برنامه ها از شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۵۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

سرایی از تامین ترافیک رایگان سیستم های آموزش مجازی دانشگاه ها از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: همچنین تامین ترافیک رایگان سامانه آموزشی مدارس با عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد)، افرایش دسترسی به اینترنت برای دانشگاه ها و مدارس استان و اعطای ترافیک رایگان یک ماهه در قالب طرح هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی برای ترغیب همشهریان به استفاده از اینترنت ثابت ADSL از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست