• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 19062

مجوز گازرسانی برای روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار اعطا نمی شود

پیام ملّت-رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از برخوردار بودن حدود ۸۷ درصد روستاهای استان از نعمت گاز خبر داد و گفت: این در حالی است که حدود ۱۳ درصد روستاهای استان فاقد گاز هستند.

نادر رابطی در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر تحت پوشش بودن ۱۰۰ درصد شهرهای استان در حوزه گازرسانی تاکید و اظهار کرد: تعداد اندکی از روستاهای استان به علت عدم اعطای مجوز به آنها گازرسانی نشده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در مورد علت عدم برخورداری برخی از روستاهای شهرستان ایجرود از نعمت گاز عنوان کرد: این روستاها به علت دور افتاده بودن یا داشتن جمعیتی کمتر از ۲۰ خانوار و نبود صرفه اقتصادی فاقد گاز هستند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به کوهستانی بودن برخی از روستاها، دور افتاده بودن و خارج از مسیر بودن آنها اشاره و عنوان کرد: گازرسانی به این روستاها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه تنها در استان بلکه در سطح کشور نیز مجوزی جهت گازرسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار اعطا نمی شود خاطر نشان کرد: به همه خانوارهایی که در کنار مسیری قرار دارند که لوله گاز از آن مکان رد می شود گاز رسانی خواهد شد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان بر نبود مشکلی در خصوص گاز رسانی به روستای کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر لوله گاز تاکید و تصریح کرد: اما امکان طراحی گازرسانی برای یک روستای زیر ۲۰ خانوار به صورت جداگانه وجود ندارد چراکه قانونا مجوزی در این مورد نداریم.

وی به بالا رفتن هزینه ایجاد انشعابات گاز به علت کوهستانی بودن روستاها و صعب العبور بودن آنها اشاره و عنوان کرد: به همین علت اخذ مجوز برای گاز رسانی به روستاها ضرورت پیدا کرده است.

رابطی با بیان اینکه تلاش می شود که ابتدا به روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی ها انجام شود ادامه داد: از سوی دیگر برنامه‌ریزی‌های نیز صورت می گیرد تا مشخص شود که از چه طریقی به مابقی روستاها گازرسانی ها انجام شود.

وی افزود: مقرر شده است که پس از هفته دولت حدود ۸۸/۴ روستاهای استان در پوشش گاز قرار گیرند و در این صورت تنها نزدیک به ۱۱ درصد روستاهای استان از گاز بی نصیب خواهند بود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست