• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۲۸
  • شناسه خبر: 23380

نامزدها و چهره هایی که در پای صندوق رای حاضر شدند/ یک رای نباید جابجا شود

با آغاز فرایند رای گیری در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات بسیاری از شخصیت ها و چهره های کشور رای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» رهبر معظم انقلاب در ابتدایی ترین دقایق رای گیری با حضور در پای صندوق رای ، رای خویش را به صندوق انداخت.

روحانی : حتی یک رای نباید جابجا شود

رئیس جمهوری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین انتخابات کشور است گفت: امیدوارم حضور و مشارکت بالای مردم موجب مایوس شدن دشمنان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رای  خود در صندوق در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات گفت: مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی موضوعی است که در همه حوزه‌های انتخابیه رعایت می‌شود.

روحانی در پایان دو توصیه به همه دست اندرکاران،‌استانداران و بخشداران کرد و گفت: ابتدا حفظ سلامت مردم است و همه دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود و دوم حفظ آرای مردم است و یک رای جابه‌جا نشود همانطور که در همه انتخابات اینطور بوده است و حق الناس رعایت شود تا مردم نتیجه آرای خود را شاهد باشند.

روحانی: امیدوارم مشارکت بالای مردم موجب یاس دشمنان شود

سید ابراهیم رئیسی :هر کس شناسنامه ایرانی دارد باید حقوقش حفظ شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسم، گفت: هر کس شناسنامه ایرانی دارد باید حقوقش حفظ شود، تنها ایرانی بودن برای این است که حقوق او تضمین شود من خود را خدمتگزار مردم و مردم را صاحب حق می‌دانم.

سید ابراهیم رییسی بعد از انداختن رای خود در صندوق شعبه مسجد جامع ارشاد شهر ری در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسیار مبارکی برای تصمیم گیری ملت بزرگ ایران و روز رأی مردم و اعتنا به تصمیم مردم است.

رییسی: هرکس شناسنامه ایرانی دارد، باید حقوقش حفظ شود

محسن رضایی: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای هر ایرانی را اجرایی می کنم

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم ایران گفت: مساله‌ای که الان برای ما مهم بوده، اولا اداره زندگی شماست و ثانیا حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضورتان در صحنه انتخابات به خودتان رای می‌دهید، به آینده خودتان و فرزندانتان رای می‌دهید.

 «محسن رضایی» پس از انداختن رای خود در صندوق واقع در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری اظهار داشت: ملت شریف ایران، ملت امام حسین(ع)، از همه کسانی که تصمیم گرفتید، رای بدهید و در حال حاضر رای می‌دهید و بعد از این رای خواهید داد، صمیمانه تشکر می‌کنم. اما صحبت من با کسانی است که با صندوق‌های رای قهر کردند؛ شما حق دارید اما ملت بزرگوار ایران، مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است و من از شما تقاضا می‌کنم بیایید رای بدهید.

محسن رضایی: در صحنه انتخابات به آینده خود و فرزندانتان رای می‌دهید

عبدالناصر همتی : معیشت مردم مسئله اول من خواهد بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر رای نیاورم بازهم در خدمت مردم و پیگیری شعارهایم خواهم بود، گفت: مردم حق دارند با رفاه و آرامش زندگی کنند ومعیشت مردم مسئله اول من خواهد بود.

عبدالناصر همتی پس از انداختن رای خود در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

وی افزود: اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.

همتی: به انزوای خارجی پایان خواهم داد

قاضی زاده هاشمی: مشارکت بالا در انتخابات موجد ثبات و امنیت است

نامزد مشهدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این رویداد سیاسی مهمترین انتخابات کشور است که مشارکت بالای مردم در آن ایجادکننده ثبات و امنیت خواهد بود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) در صحن آزادی این مکان شریف به صف طولانی زائران و مجاوران مقابل شعبه شماره ۵۶۳ رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری، دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد و نماینده خراسان رضوی در میان‌دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری پیوست. 

وی افزود: مردم نیز حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رییس جمهوری با پشتوانه رای مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند. 

این نامزد ریاست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز فرایند رای‌گیری، حضور و مشارکت مردم بسیار خوب و قابل قبول است و پیش‌بینی می‌شود مشارکت در انتخابات امروز افزون بر ۵۰ درصد باشد.
وی همچنین به ناخرسندی برخی از شهروندان مشهدی نسبت به تاخیر در آغاز انتخابات در این شهر اشاره و بیان کرد: امیدوارم وزارت کشور با سرعت و دقت کار را به موقع انجام دهد تا مردم با مشکل مواجه نشوند، اختلال فنی در روند رای‌گیری از مردم قابل پذیرش نیست.
قاضی‌زاده هاشمی حضور در رای‌گیری امروز را تکلیف شرعی توصیف و بیان کرد: بهترین مکان برای انداختن رای به صندوق انتخابات امروز را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رای برکت یابد و دولت سالم روی کار آید. 

قاضی زاده هاشمی: مشارکت بالا در انتخابات موجد ثبات و امنیت است

علی لاریجانی : دل‌خوری‌ها نباید مانع حضور در پای صندوق‌های رای شود

مشاور مقام معظم رهبری با دعوت از مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای ، گفت : امروز مصالح ملی بر هر چیزی رجحان دارد و نابسامانی‌ها و دلخوری‌ها نباید مانع حضور در پای صندوق‌های رای شود.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی  که رایش را در استانداری مازندران واقع در ساری به صندوق انداخت ، افزود : آنچه که مهم است باید تلاش کنیم انتخابات را که سرمایه ملی برای حل مشکلات کشور است ، بدرستی برگزار و همه مشارکت کنیم و نباید اجازه دهیم مشکلات و دلخوری ها بر انتخابات اثرگذاری کند.

وی که با خبرنگاران گفت و گو می کرد ، با تاکید بر این که حضور مردم در پای صندوق های رای در حل مشکلات داخل کشور و در عرصه بین المللی تاثیر گذار است ، گفت  : اگر معتقد به عدالت در کشور هستیم ، عدالت در ساحت سیاست معنای مهمش مشارکت سیاسی است و معنای اصلی مشارکت سیاسی هم حضور در صحنه انتخابات است.

لاریجانی تاکید کرد : در عرصه سیاسی و انتخابات هر چه مسابقه دقیق و متوازن باشد ، عدالت بهتر محقق می شود .

وی با اظهار این که عملکردها در بخش های مختلف حکومت و قوا بر مشارکت سیاسی مردم تاثیر دارد ، گفت : رسانه ها نقش ایجابی در گفتن حقایق به مردم و خدماتی که ارائه می شود ، دارند . رسانه ها عامل انتقال دهنده خدمات هستند و اطلاع رسانی و نقد و بررسی از سوی آنان نیز بسیار مهم است.

لاریجانی تاکید کرد : من فکر می کنم رای ندان قهر با خودمان است . امروز مصالح کشور به خودمان بستگی دارد. البته اگر اشکالی هم وجود دارد باید رفع کنیم ولی نباید از صحنه سیاسی قهر کنیم. قهر کردن راه حل نیست نگاه مثبت باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید همه سازنده و راه حلی برای مشکلات داشته باشیم .در مقابل مشکلات کشور باید نگاه اصلاحی و راه حل  پیدا کرد چرا که سرنوشت خودمان است.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با رای ندادن مشکلات تشدید نیز می شود ، گفت : انتخابات سالم و منظمی در حال برگزاری است و هر چه مشترکت بیشتر باشد در واقع پشتیبانی خوبی در حل مشکلات کشور به وجود می آید.

لاریجانی گفت : بررسی ها نشان می دهد که وزارت کشور ، استانداران و مسئولان اجرایی و نظارت بدرستی پای کار هستند.

علی لاریجانی : دل‌خوری‌ها نباید مانع حضور در پای صندوق‌های رای شود

دلایل رد صلاحیت باید گفته می‌شد

رییس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی در باره علت حضورش در مازندران برای شرکت در انتخابات ، توضیح داد : من متعلق به استان مازندران هستم و علاقه مند بودم که رای خود را در کنار مردم استانم به صندوق بیندازم.

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر این که همه باید تلاش کنند تا اگر اشکالی در کشور وجود دارد در آینده رفع شود ، در پاسخ به پرسشی در باره دلایل ردصلاحیتش هم پاسخ داد : هنوز دلایل رد صلاحیت را به من نگفته اند.

وی افزود : البته منطقی این بود که در حین بررسی ها دلایل عدم صلاحیت به افراد گفته می شد چون طبق قانون اگر صلاحیت کسی احراز نشود ، باید کتبا به او اطلاع داده شود و فکر می کنم بر مبنای سیاست کلی رهبری نیز می بایست به افراد اعلام کتبی می شد.

لاریجانی گفت : البته سال ۱۳۷۸ قانونی در مورد رسیدگی و شکایات در انتخابات مصوب شد که الزام به گفتن دلایل رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان به نامزدها دارد.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با اظهار این که اکنون فقط مشارکت  مردم در عرصه انتخابات مهم است ، افزود : فرصت برای ابراز نظر در باره اینگونه مسایل وجود دارد.

لاریجانی همچنین در باره نظرش پیرامون رقابت های انتخاباتی هم گفت  : من دیدار انتخاباتی با نامزدهای ریاست جمهوری نداشتم و بحثی در مورد انتختابات در این زمینه از سوی من صورت نگرفته است.

وی افزود: حکمرانی درست این است که سیاستمداران بر حسب وضعیت و شرایط نگاه مثبت داشته باشند و من نیز با  نظر مثبت در کنار این نظام هستم.

لاریجانی گفت : من نگاهم را به لحاظ گفتاری در دولت آینده  مطرح می کنم ، اما  مشارکت نخواهم داشت.

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات در حسینیه جماران برای مشارکت در انتخابات حاضر شد.

عکس| محمد خاتمی در پای صندوق رای

حجت الاسلام «علی‌اکبر ناطق‌نوری» رییس اسبق مجلس در حسینیه ارشاد و «محمدرضا عارف» نماینده مجلس دهم در حسینیه جماران در نخستین ساعات رای گیری با حضور در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداختند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش هم در حسینیه جماران در انتخابات این دوره شرکت کرد.

«سعید محمد» فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مسجد امام حسین (ع) رای خود را به صندوق انداخت و گفت: «امیدوارم مردم با حضور در پای صندوق های رای، از حکومت اسلامی حمایت کنند. رقابتی در میدان است که همه باید دست به دست همدیگر بدهند و کاری بزرگ برای اعتلای ایران انجام شود.»

«سیامک ره پیک» قائم مقام دبیر شورای نگهبان هم رأی خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت. 

«حسن غفوری فرد» فعال سیاسی اصولگرا در جماران رای خود را به صندوق انداخت و تاکید کرد: «هرچه تعداد مردم بیشتر می شوند خطا کمتر و کاندیدهای اصلح انتخاب می شود.» «علی یونسی» وزیر اسبق اطلاعات هم در حسینیه جماران آرای خود را به صندوق ریخت.  

آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر و «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان و نیز آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رای خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات انداختند. 

«محمود علوی» وزیر اطلاعات و «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور نیز در ستاد انتخابات کشورحضور یافتند.

سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مسجد ابوذر حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد. 

«محمود واعظی» رییس‌دفتر رییس‌جمهوری هم در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات شرکت کرد. «علیرضا زاکانی» نامزد انصرافی انتخابات هم با حضور در حسینه جماران آرای خود به صندوق ریخت. «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس هم در مسجد ابوذر حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

«محسن حاجی میرزایی» وزیر آموزش و پرورش نیز در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت. «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران در مسجد اقدسیه، آیت الله «سید احمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان رای خود را به صندوق ریختند.

«سید محمد حسینی» وزیر ارشاد دولت دهم و «بهروز نعمتی» نماینده پیشین مجلس با حضور در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد آرای خود را در صندوق انداختند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، «محسن بهاروند» معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، «سیدکاظم سجادی» معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور، آرای خود را به صندوق ریختند.  
«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

خبرنگاران از حضور «نرجس سلیمانی» دختر شهید سلیمانی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری خبر دادند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در شعبه اخذ رای آنتالیا ترکیه رای خود را به صندوق انداخت. آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» در شهر قم رای خود را به صندوق انداخت. 

«سید محمد خاتمی» رییس دولت اصلاحات هم به منظور شرکت در انتخابات در حسینه جماران حضور یافت. «منوچهر متکی» وزیر اسبق امورخارجه در مسجد لرزاده، «احمد مسجد جامعی» در جماران، امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی در صندوق کوی انقلاب نهاجا، «غلامعلی حداد عادل» در مسجد لرزاده، «مرتضی طلایی» در مسجد النبی، «زهرا مصطفوی» دختر امام خمینی (ره) در حسینه جماران، «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در مسجد امام حسین (ع) رای دادند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری هم با حضور در وزارت کشور در انتخابات شرکت کرد. از دیگر اعضای هیات دولت «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات هم به همراه خانواده در مدرسه تقوی‌نیا ازگل تهران رای خود را به صندوق انداخت. «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه انتخابیه دبیرستان دخترانه فرزانگان رای خود را به صندوق ریخت. «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه، «محسن مهرعلیزاده» نامزد انصرافی انتخابات ریاست جمهوری، «سید مهدی هاشمی علیا» معروف به امام جمارانی  در حسینیه جماران، «پیروز حناچی» شهردار تهران به همراه پدر و مادرش در حوزه انتخابیه مسجد النبی، «رستم قاسمی» وزیر سابق نفت، «سردار حسن رحیمی» فرمانده نیروی انتظامی رای خود را به صندوق حسینیه ارشاد انداختند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست