• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۱۵
  • شناسه خبر: 24784

حواستان باشد که روحیه مقابله با فساد را داشته باشید/ نارضایتی مردم از اقدام هیچ مدیری را نمی پذیرم

با هر فسادی باید مقابله شود.حواستان باشد که روحیه مقابله با فساد را داشته باشید.اگر این روزها نارضایتی از سوی یک مدیر در مردم ایجاد شود به هیچ عنوان نمی پذیرم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»استاندار زنجان در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید زنجان ضمن تشکر از اقدامات رضا عسگری اظهارکرد: جایگزینی مدیران در جمهوری اسلامی در حال حاضرمصداق آیه ” …وَتِلكَ الأَيّامُ نُداوِلُها بَينَ النّاسِ است و مدیریت در جمهوری اسلامی را باید به شکل دو امدادی ببینیم .

محسن افشارچی گفت: اصلی ترین مسئله این است که این روزی که برای فرماندار سابق هست برای ما هم خواهدبود . این روز تقریباً برای کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت می گیرد یه نوعی یک قیامت صغری است و ما خودمان را در معرض قضاوت مردم قرار خواهیم داد و مهم تر از همه در معرض قضاوت وجدان خودمان که نهایتاً باید پاسخگوی خدای خودمان باشیم . این نکته خیلی مهمی است که از روز اول به فکر روز آخر باشیم که سبدمان سبد پر از خدمت باشد .سبدی باشد که نعمتهایی را که خدا از مسیر خدمت به خلق در اختیار ما قرار داده از آنها استفاده کنیم .

استاندار زنجان افزود: الان در جمهوری اسلامی در وضعیتی نیستیم که پستی وبلندی نظام را با پول پر کنیم . ما سی و چند سال این این کار را با پول نفت کرده ایم . هروقت ناتوانی مدیریتی هم بوده پول بوده و آن پول خیلی از مشکلات را حل کرده است. ولی الان این گونه نیست . الان عرضه مدیریتی خیلی بیشتر از گذشته خودش را نشان خواهد داد و اینکه چگونه بهره وری را بالا بیریم و چگونه در خدمت مردم باشیبم و چگونه حرفشان را گوش کنیم خیلی مهم است .

مجسن افشارچی تاکید کرد: اولین چیزی که از فرماندار جدید می خواهم این است که در میان مردم باشید از اتاقتان بیرون بیایید و و ببنید در ستادتان چه خبر است و ببینید در شهر چه خبر است. با مردم باشید و اگر توانستید مشکلاتشان را حل کنیدو این مردم هم صرفاً مردم شهر زنجان نیستند روستاهای استان مهم اند و حتماباید حواستان به روستا باشد. ما باید نسبت به تک تک افرادی که در نقاط دور و نزدیک استان هستند احساس مسئولیت کنیم .

وی با تاکید بر توجه به مستضعفین گفت: افراد که برخورداری که در استان و شهرستان هستند به نوعی به شما دسترسی دارند ولی به آنهایی توجه کنید که به غیر از خدا کسی را ندارند .

استاندار زنجان گفت: فرم هایی را در اختیارفرماندارن قرار خواهم داد در ارتباط با اینکه در حال حاضر کجا هستیم و هرمنطقه را شما چگونه تحویل گرفته اید و به فکر این هستم که اطلاعاتی تهیه کنیم که بدانیم هر روستا در چه وضعیتی است و به کجا باید برسد .این را از شما و همه فرماندارن استان خواهم خواست . فرمانداران من باید خودشان دقیق بدانند که کجا هستند وو نهایتا چه چیزی را تحویل خواهند داد؟

افشارچی با بیان اینکه با هر فسادی باید مقابله شود گفت: حواستان باشد که روحیه مقابله با فساد را داشته باشید. فساد فقط در مسئله پول نیست. مسئله این است که اگر قرار است کاری برای کسی انجام شود باید برای همه مردم آن کار انجام شود و اگر قرار است برای کسی انجام نشود برای هیچکس نباید انجام شود . یکی از مصادیق عدالت اینجا است و اگر کسی برخوردار است و یا آشنایی دارد. کارش راه بیافتد ولی آنکه کسی را ندارد کاری برایش انجام ندهیم از مصادیق خارج شدن از مسیر عدالت است .

وی گفت:باید استقلال را درون زا می بینیم یعنی باید به فکر استقلال باشیم. درحال حاضر دولت ما دولت چاق و بزرگی هست و ۵۰هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق میدهد و اینکه چگونه دولت این هزینه را تامین میبکند مسئله بزرگی است .الان در تغییر دولت اصالتاً این نگاه هست که ما استقلال مان را از محل تلاش داخلی باید تامین کنیم و از نیروهایی استفاده کنیم که به این استقلال و عدالت اعتقااد دارند.

محسن افشارچی تصریح کرد: خیلی از مشکلاتی که در شهرستانها و استان می بینم بیشتر برمی گردد به عدم هماهنگی دستگاه ها . هماهنگی بین دستگاه ها یکی از وظایف اصلی فرماندار است .مسئله عمران شهری هم یکی از مهم تریم مسائل است و خود من متعهد به این هستم که بیش از حد معمولی باید در این حوزه ورود داشته باشم .

استاندارزنجان تاکید کرد: در روزهای خاصی از سال هستیم به تمام مسئولین عرض میکنم که به هیچ عنوان من نمی پذیریم اگر نارضایتی از سوی یک مدیر این روزها در مردم ایجاد شود .همه مسئولین دستگاه ها، همیشه و علی الخصوص این روزها که مصادف است با اتفاقات سالهای گذشته در ماجرای بنزین و نارضایتی مردم ، تا جایی که ممکن است مسئول در حل مشکلات مردم هستند.


نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست