• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 26668

افتتاح ۲ خانه هلال روستایی در شهرستان طارم

دو خانه هلال روستایی در راستای توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل گروههای واکنش سریع شهری و روستایی در در روستاهای گوهر و سانسیز طارم افتتاح شد.


به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی منفرد معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در آیین افتتاح خانه هلال گفت : خانه هلال روستایی به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و جمعیت هلال‌احمر هستند، ایجاد خانه هلال زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر فراهم می‌شود، حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های امدادی و بشردوستی روستا می‌شود.
وی با بیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، افزود: اعضاء خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.
معاون داوطلبان افزود : جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها خواهد بود

رضا انبارلو فرماندار شهرستان طارم در مراسم افتتاح خانه هلال ، تشکیل خانه‌های هلال در روستاها را ظرفیتی مناسب برای مدیریت بحران‌ها و مقابله و پیشگیری از حوادث دانست و افزود: تشکیل خانه‌های هلال در روستاها و آموزش‌های همگانی باعث می‌شود خود مردم حوادث و سوانح را تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات، مدیریت کنند.
انبارلو در این مراسم با اشاره به نقش آموزش و توانمندسازی داوطلبان خانه‌های هلال در روستاها، بر تکمیل، تجهیز و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های خانه‌های هلال در راستای بهره‌مندی همه افراد جامعه تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر طارم گفت: خانه‌های هلال برای توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل گروههای واکنش سریع شهری و روستایی راه اندازی می شوند.
سیدباقرحسنی افزود:خانه هلال در هر منطقه ای زمینه هم افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی را فراهم می کند.
وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد، افزود: اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و داوطلبانه اداره می‌شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست