• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 26967

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زنجان تصویب شد/رشد بودجه به معنای تحمیل بار بر روی مردم نیست

بودجه ۱هزار و ۳۱۶ میلیارد تومانی سال۱۴۰۱ شهرداری زنجان با رای قاطع ۹ عضو شورای شهر تصویب شد. شهردار زنجان از رشد ۵۶ درصدی بودجه سال آینده خبرداد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»جلسه رسمی و علنی شورای شهر امروز با دستور لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برگزار شد که با ۹رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

مجید ناصحی‌مقدم، رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان در تشریح بودجه شهرداری زنجان گفت: بودجه سال۱۴۰۱ شهرداری ۱هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان است که شامل ۲ بخش هزینه های جاری و عمرانی است. ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات اختصاص به هزینه های عمرانی دارد.یعنی ۴۷ درصد بودجه مربوط به اعتبارات هزینه‌ای و ۵۳ درصد نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه نسبت اعتبارات هزینه‌ای به عمرانی ۴۰ به ۶۰ است گفت: این امر نشان می‌دهد که لایحه بودجه به‌صورت کارشناسی تهیه و تدوین شده است.

وی بخش عمده اعتبارات هزینه‌ای را مربوط به حقوق و دستمزد پرسنل به میزان ۴۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر درآمدهای شهرداری از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده است که ۴۹۸ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده که سهم قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان از محل واگذاری و فروش اموال، ۱۷۵ میلیارد تومان درآمد ناشی از توسعه شهر و صدور پروانه‌های ساختمانی، ۱۵۳ میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله منابع درآمدی شهرداری بوده گفت: ۱۰ درصد درآمدها نیز شامل سایر سازمان‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری زنجان چند سرفصل اساسی دارد و در تدوین بودجه سعی شده که به‌صورت چابک و شفاف بوده و پیوستی برای احصا و پیگیری اجرای پروژه‌ها داشته باشد، اظهار داشت: ۲۳۶ میلیارد تومان برای حمل‌ونقل و ترافیک و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، ۱۵۵ میلیارد تومان برای محیط زیست و خدمات شهری، ۱۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز در نظر گرفته شده و سایر هزینه‌های متفرقه نیز ۳۶ میلیارد تومان است.

لایحه بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان در جلسه رسمی و علنی ظهر امروز (پنج‌شنبه ۱۲ اسفند) شورای اسلامی شهر زنجان با رای قاطع هر ۹ عضو شورا به تصویب رسید.

حسین حمزه‌لوپاک، نایب‌رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: در آسیب‌شناسی شورای ششم از بودجه شهرداری زنجان، پراکندگی در ردیف‌ها یکی از اشکالات بودجه سال‌های قبل بود که ماموریتی برای یک سازمان تعریف می‌شد اما اعتبار آن در سازمان دیگر لحاظ می‌شد.

وی افزود: بر این اساس به شهرداری پیشنهاد شد که ردیف‌ها متمرکز شوند که این کار سبب کاهش ردیف‌ها شد ضمن اینکه با کاهش ردیف بودجه کمیسیون ماده ۱۰۰ تلاش بر کاهش تخلفات ساختمانی است.

شهردار زنجان نیز در این جلسه گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان رشد ۵۶ درصدی داشته که بیشترین مقدار رشد در تاریخ شهر زنجان بوده و بی‌سابقه است.

علیرضا فیروزفر گفت: بودجه سال آینده شهرداری، قبل از ورود من به شهرداری تدوین شده بود و با همکاری اعضای شورا و همکاران شهرداری، جداول بودجه را تا حدودی توانستیم مطابق برنامه‌های سال آینده تدوین کنیم که تحقق آن نیازمند حمایت و پشتیبانی اعضای شورا و رسانه‌ها و همه عوامل است.

فیروزفر با بیان اینکه سعی بر رعایت الزامات در تدوین بودجه بوده است و رشد بودجه به معنای تحمیل بار بر روی مردم نیست و تلاش بر این شد که بودجه با تکیه بر درآمدهای پوششی، تدوین شود.

وی افزود: علی‌رغم رشد و افزایش بودجه سال آینده، ردیف عوارض نوسازی، کاهشی است.

فیروزفر افزود: معبر پادگان و دوربرگردان تقاطع غیرهمسطح گلشهر در سال آینده حتما به اتمام می‌رسد اما پروژه سبزه‌میدان، فازبندی شده که تلاش می‌شود فاز اول آن تکمیل شود. سبزه‌میدان نیز پروژه عظیمی است که پیگیری می‌کنیم که مشکلات زیرساختی از جمله آب و برق، مانع ادامه کار نشود و امیدواریم پروژه سبزه‌میدان طی ۲ سال آینده به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در حال برنامه‌ریزی بر روی پروژه‌های قابل اجرا و سرمایه‌گذاری هستیم و سعی می‌کنیم که در حال حاضر به سمت پروژه‌های بزرگ نرویم که باعث تضعیف بودجه شهرداری نشود .

وی گفت: یکی از پروژه‌های سال آینده، باغ هاشمی‌نژاد است که با بیش از ۶ هکتار، پروژه عظیم شهری خواهد بود که در آستانه انعقاد قرارداد است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح آن باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه در مسائل رفاهی شهروندان هم کمبود فضای تفرج داریم و هم از فضاهای موجود نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم، گفت: برای پارک ملت باید برنامه داشته باشیم که مختص استفاده در یک زمان خاص نشود.

فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمل‌ونقل و ترافیک، کار خیلی تخصصی است، ابراز کرد: چون این حوزه دارای مشکلات زیادی است لذا اظهارنظرها هم زیاد است و هر کس با یک دید، نگاه می‌کند که اگر بتوانیم نکات مختلف حمل‌ونقل شهری را جمع کنیم با یک موضوع پیچیده روبه‌رو هستیم.

شهردار زنجان خطاب به رسانه ها نیز گفت: مدیریت شهری برای انجام امور و خدمت به مردم، نیازمند فضای آرام است تا رسالت خود را در چهارچوب قوانین انجام دهیم،رسالت ما چیزی جز خدمت به مردم نیست و هرچه فضا آرام‌تر باشد، خدمت به مردم نیز سریع‌تر ارائه شده و انرژی شهرداری در جای خود صَرف می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت معابر اظهار داشت: سال جاری ۴۰ هزار تُن آسفالت‌ریزی شده که برای شهر زنجان کم است ضمن اینکه رفع نواقص معابر در کوتاه‌مدت از عهده شهرداری خارج است اما تمام تلاش ما این است که رضایت شهروندان را جلب کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست