• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 28218

غفلت بسیاری درمعرفی قیدار نبی (ع ) صورت گرفته است/باید کشور و هویت تاریخی خودمان را در جوار حضرت قیدار نبی (ع)معرفی کنیم

وجود حرم مطهر قیدار نبی افتخاری برای مردم این منطقه است.شاید در خارج از این منطقه کمتر مردم در کشور با این افتخار بزرگ آشنا باشند و این یک مساله عادی نیست. باید کشور و هویت تاریخی خودمان را در جوار حضرت قیدار نبی (ع)م ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن عید سعید قربان در حرم قیدار نبی(ع) اظهار کرد: وجود حرم مطهر قیدار نبی افتخاری برای مردم این منطقه است .شاید در خارج از این منطقه  کمتر مردم در کشور با این افتخار بزرگ آشنا باشند و این یک مساله عادی نیست.
 
اسماعیلی گفت: در تمام کشورها هویت تاریخی یک مساله مورد توجه است. بسیاری از کشورهای جدید التاسیس همچون آمریکا که سابقه ۲۰۰ ساله دارد به انواع مختلف  به دنبال ایجاد نقاط عطف تاریخی هستند و ما در این شهر میزبان حضرت قیدار نبی(ع) فرزند حضرت اسماعیل ذبیح الله(ع)هستیم و آن را در میان نخبگان و آحاد مردم کمتر مورد توجه قرار می دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر جریان غرب زده در کشور به دنبال تاریخ سازی مجهول و غیر واقعی هستند که هویت ملی را در مقابل هویت اسلامی قرار بدهند گفت: ریشه این موضوع این است که در یک قرن اخیر تمام تلاش های  جریان فکری غرب زده این بود تا مردم را از هویت ایرانی اسلامی خود دور کنند و شخصیت هایی که در تاریخ نبودند را به عنوان اسطوره های ملی به مردم ایران معرفی می کردند و یک کار سازمان دهی شده بود. این جریانات به عمد در  تلاش بودند تا فراموشی چهره های موثر و هویت ساز را به که یک امر عادی تبدیل کنند.

وی افزود: کسانی که در حوزه مطالعات تاریخی حضور دارند به این موضوع اشراف دارند که یک حرکت علمی جهت دار ساماندهی شده است تا کشورهایی نظیر کشور ایران را  از هویت تاریخی خود دور کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این قباحت روشنفکرانه هر نشانه ای که مردم را به سمت هویت دینی جهت می‌دهد تضعیف یا حذف شود افزود: در برخی موارد غربی ها در این موضوع موفق بودند و در برخی موارد موفق نبودند.

اسماعیلی با اشاره به تلاش غرب زدگان برای جایگزین کردن نمادهایی در مقابل چهره ائمه معصومین بالاخص امام رضا(ع) در کشور ایران گفت: شورو شعور مردم به اهل بیت(ع) اجازه نمیدهد این اتفاق رخ دهد که در نهایت هم فردی از همین خانواده با اتکا به هویت دینی و مذهبی دودمان پادشاهی را در این کشور جمع کرد.

وی اظهار کرد: پس از  43 سال پیروزی انقلاب اسلامی بر ما تکلیف است که همه نمادهای هویت ساز که برخی  از آن ها با دسیسه بدخواهان ایران و جریان های وابسته تلاش بر فراموشی آن ها شده است را احیا کنیم.

اسماعیلی گفت: اگر بخواهیم یک نقطه نورانی برای ایران متصور شویم درخشان تر از قیدار نبی فرزند حضرت اسماعیل (ع)وجود ندارد، تمام ارکان توحیدی و تاریخ توحید با نام حضرت ابراهیم(ع) گره خورده است و تمام حاجیانی که امروز در منا حضور دارند در طول صدها سال عاشقانه و با مشقت و طی مسیر طولانی میراث حضرت ابراهیم(ع) است و ما اینجا میزبان حضرت ابراهیم خلیل هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه غفلت بسیاری در این زمینه صورت گرفته و ما کشور خودمان و هویت تاریخی خودمان را در جوار حضرت قیدار نبی (ع)باید معرفی کنیم، گفت: باید ببینیم چه انداره کار علمی و تاریخی در مورد حضرت قیدار نبی انجام شده و این برنامه آغازی برای تبدیل این منطقه به قطب دینی و تاریخی در سراسر جهان اسلام باید باشد . امروز باید همگی همت کنیم تا این میراث گرانقدر را پاس بداریم و پاسداشت این میراث به برنامه ریزی دقیق و حضور تمام عناصر انقلابی و همت جمعی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت این چهره ها در تاریخ اسلام و ادیان ابراهیمی گفت: حضور این پیامبر در این منطقه  خاستگاه توحید در ایران است و در تاریخ هیچ نقطه ای و نشانه ای جز این پیامبر وجود ندارد و با پیوند ایران به این پیامبر از پرچم داران توحید می توانیم سرتاسر این تاریخ پر عظمت را به عنوان توحید و پاسداران توحید مجدد قرائت کنیم.

 
اسماعیلی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ویژه بزرگداشت شیخ اشراق شکل گرفته است و مراسمات ملی و بین المللی را برای این شخصیت اجرا خواهیم کرد. گفت: تجلیل از این مفاخر و بزرگداشت این مراسمات در دستور کار ما قرار دارد.برای اولین بار برنامه ویژه ای به مناسبت روز مباهله در دستور کار است و کارهای جدیدی در این ایام ذی الحجه انجام خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست