• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 36185

اتمام مطالعات احیای چمن سلطانیه / قنات های مشرف به سلطانیه خشک شده‌اند

منبع آب چمن سلطانیه در گذشته جریان های سطحی آب، رودخانه ها و قنات های مشرف به سلطانیه بود که در حال حاضر این قنات‌ها خشک شده‌اند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید حسن حسینی، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت احیا چمن سلطانیه اظهار: منبع آب چمن سلطانیه در گذشته جریان های سطحی آب، رودخانه ها و قنات های مشرف به سلطانیه بود که در حال حاضر این قنات‌ها خشک شده‌اند.

حسینی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۳۰۰ میلیون تومان برای مطالعات چمن سلطانیه تعلق گرفت. این مطالعات در حوزه خاک شناسی و هیدرولوژی صورت گرفته و هر دو فاز آن تکمیل شده است.

وی افزود: برای احیا چمن سلطانیه حل مشکل آب در اولویت است و اهمیت بالایی دارد.

حسینی با اشاره به مطالعات هیدرولوژیکی چمن سلطانیه گفت: باید منابع آبی، چگونگی انتقال آب و همچنین چگونگی پخش آب در چمن از گذشته تا به امروز مشخص شود؛ در صورتی که بهره گیری از روش‌های گذشته امکان پذیر نباشد باید راه‌های جدیدی جایگزین  شود.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: سرمایه گذار چمن سلطانیه تعیین شده است و زمانی که بهره برداری از این چمن واگذار می‌شود، مالکیت آن همچنان به عهده منابع طبیعی خواهد بود؛ تاکید بر آن است که این سرمایه گذار شخصی و غیر دولتی باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست