• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۳-۰۹
  • شناسه خبر: 23202

جرائم فضای مجازی ۴۰ درصد در زنجان افزایش پیدا کرده است

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در فضایی امن انیشیده شده و ۶۰۰۰ نیرو مسئول تامین امنیت پای صندوق‌های رای در استان زنجان خواهند بود.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» سردار رحیم جهانبخش در جمع خبرنگاران زنجان با اشاره با انتخابات پیش رو اظهار کرد: چهار مرجع در بحث استعلام‌های بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شامل قوه قضاییه، ثبت‌احوال، وزارت اطلاعات و پلیس دخیل هستند و پلیس علاوه بر مسئولیت حفظ امنیت مراکز انتخابات، همگام با ارگان‌های مذکور پاسخ‌گوی ‌استعلام شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی باشد که مسئولیت خود را از شش ماه گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه پلیس بیش از ۱۳۰ ماموریت مانند مقابله با نزاع، قاچاق، سرقت، پرخاشگری و خشونت دارد که در دوران شیوع بیماری کرونا بیشتر شده است، البته تحرک نیروها سبب خوشحالی است، زیرا کم شدن تکانه‌های پلیس سبب رسوب می‌شود و رسوب زمینه تهدیدهای اجتماعی را فراهم می‌کند.

این مسئول، از افزایش ۴۰ درصدی جرائم فضای مجازی در سال گذشته در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: پارسال ۱۶۴۴ پرونده در حوزه فضای مجازی که عمده آن پرونده‌های مالی اعم از کلاهبرداری، فیشینگ و غیره بودند و حدود ۵۵۷ نفر در جرایم فضای مجازی به ویژه در مسائل مالی دستگیر شدند.

‌فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه اکنون ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای مجازی از فضای واقعی پیشی گرفته است، گفت: ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای مجازی، ۱۳ میلیارد تومان و ارزش ریالی کالاها و اموال مسروقه در فضای واقعی یک میلیارد تومان بوده و ۱۳ درصد افزایش داشته است.

جهانبخش با بیان اینکه استان زنجان در خصوص نزاع ۲۶.۹ واحد پایین‌تر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: طبق آمار، خوشبختانه مواردی چون چاقوکشی و قمه‌کشی در استان افزایش پیدا نکرده ولی بالا رفتن آمار نزاع فردی طی دو ماه اخیر افزایش ملموسی داشته است. همچنین آماری چون فرار دختران زنجانی صفر بوده و خشونت خانگی نیز در استان زنجان بسیار کم است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶۰۶ کیلوگرم موادمخدر در استان زنجان کشف شده و بیش از ۳۰۰۰ توزیع‌کننده دستگیر و ۲۴۲۷ معتاد جمع‌آوری شده‌اند که این میزان ۵۷ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امسال بیش از ۳۰ هزار فقره جریمه در راه‌های مواصلاتی بین استانی اعمال شده که استان زنجان در بحث اعمال محدودیت ترددهای کرونا رتبه اول کشور را دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست