• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۰۲
  • شناسه خبر: 37808

در مجموعه حکمرانی کشور، تصمیم‌گیری استان ها مورد توجه کشور قرار نمی‌گیرد/ اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود/ در اجرای  نقشه مهندسی فرهنگی استان با مشکل مواجه هستیم

در استان نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین کردیم‌، اما در اجرای این نقشه با مشکل مواجه هستیم. با اینکه یک قرارگاه فرهنگی در استان وجود دارد که هر یک از اعضا در حوزه خاصی فعالیت دارد اما تکثر وجود دارد، در صورتی که شورای عالی ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  محسن افشارچی،  استاندار زنجان در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان با حضور دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور اظهار کرد:   برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی در جمهوری اسلامی کار سختی است. در حوزه اقتصاد موضوعاتی در دنیا وجود داشته که در جمهوری اسلامی نیز تبصره‌هایی به این موضوعات زده شده و مورد استفاده قرار گرفته است اما در حوزه فرهنگ چیزی که در دنیا وجود دارد فرهنگ اباحه‌گری غرب است که ما نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم بنابراین باید مبنا را خودمان بچینیم هر چند این کار سخت و دشوار خواهد بود.

افشارچی گفت: فرهنگ کشورهای دیگر با روش‌های مختلف همانند فیلم‌های هالیودی در کل دنیا جریان می‌یابد اما در کشور باید ما خودمان برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

وی افزود: در یک مورد برخورد با مسئله بی‌حجابی بسیار پیچیده است و حتی افراد متدین نیز در نحوه برخورد با بی‌حجابی اتفاق نظر ندارند، بنابراین کار درست کار سختی است و اگر قرار با برخورد بی‌حجابی است باید از همین الان حرکت‌ها آغاز شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مجموعه حکمرانی کشور، تصمیم‌گیری استان ها  در موضوعات مختلف همانند حوزه فرهنگی مورد توجه کشور قرار نمی‌گیرد گفت:  در صورتی که اگر تا حدودی اختیارات به استان‌ها داده شود شرایط بسیار بهتر و متفاوت‌تر خواهد بود.

افشارچی گفت: ما حاکمیت اسلامی هستیم که بسیاری از امکانات مانند کتابخانه‌ها، مساجد، هیأت‌های مذهبی را در اختیار داریم، حتی در استان زنجان هیأت‌های مذهبی تعیین کننده هستند و می‌توانیم لایه‌های فرهنگی را در این مکان‌ها فعال کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان نقشه مهندسی فرهنگی را تدوین کردیم‌، اما در اجرای این نقشه با مشکل مواجه هستیم افزود: با اینکه یک قرارگاه فرهنگی در استان وجود دارد که هر یک از اعضا در حوزه خاصی فعالیت دارد اما  تکثر وجود دارد،  در صورتی که شورای عالی فرهنگی می‌تواند این امور را نظم‌دهی کند. با این وجود اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم باید از مردم کمک بگیریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست