• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۲۳
  • شناسه خبر: 26108

۳۶ درصد معادن استان زنجان تعطیل است

در حال حاضر ۳۶ درصد معادن استان زنجان تعطیل است به طوری که از ۴۲۳ معدن موجود ۲۷۰ معدن فعال و بقیه تعطیل بوده و فعالیتی ندارد.

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: عمدتا سرمایه‌گذاری که هدف‌گذاری شده رسیدن به رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی در استان است که ۳.۵ درصد آن در بخش بهره‌وری بوده و مابقی مربوط به بخش سرمایه‌گذاری و توسعه واحد‌های صنعتی استان است.

وی با بیان اینکه نکته مهم برای رسیدن به این هدف این می باشد که مدیران بخش خصوصی و دولتی باید با هم منسجم باشند افزود: کار تیمی نتیجه بهتری می دهد و کمبود ها بهتر شناسایی شده و پیش می رود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی بیشترین وظیفه بر عهده بخش خصوصی قرار داده شده است اما قطعا سرمایه‌گذاری که شکل می‌گیرد نتیجه آن در سال ۱۴۰۱ محقق نمی‌شود.

باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.وی تصریح کرد: اولین بخش احیای واحد‌های صنعتی راکد است که با چندین هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هیچ‌گونه بهره‌وری ندارد با اینکه در سال‌های گذشته بر روی آن‌ها سرمایه گزاری شده اما به نتیجه نرسیده است و نمونه بارز آن پتروشیمی است.

یگانه فرد تاکید کرد: حوزه بعدی که مورد توجه قرار دارد بخش معادن است چراکه در حال حاضر ۳۶ درصد معادن استان تعطیل است به طوری که از ۴۲۳ معدن موجود ۲۷۰ معدن فعال و بقیه تعطیل بوده و فعالیتی ندارد که البته با اقداماتی می تواند سریعا فعال شده و به چرخه بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان ظرفیت بالقوه‌ای در بخش صنایع دستی دارد، گفت: باید به مدیریت صنایع دستی توجه ویژه شود چراکه در حوزه مس، ملیله، چاروق و فرش تولیدات هنرمندان زنجانی منحصر به فرد بوده و توجه به آن می‌تواند چشم‌انداز مناسبی را برای استان ایجاد کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست