• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۱
  • شناسه خبر: 37928

افزایش تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر در استان زنجان / شناسایی و جذب ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوران ابتدایی در استان

با توجه به اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است که تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان درنشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: جایگاه معلم آن گونه که باید و شاید در چارچوب اداری و اجرایی دیده نشده است. اگرچه تلاش های زیادی برای تامین نیازهای معلمان در ۲ سال گذشته انجام شده است ولی باید امکان بیشتری برای  خدمتگزاری بهتر آنان فراهم کنیم.

اسماعیلی گفت: با توجه به اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان، تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است که  تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می شود.

وی افزود: پس از مدت ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های های فنی و حرفه ای استان رفع شد و  برای سال تحصیلی جدید تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوران ابتدایی استان شناسایی و جذب شدند، از رتبه اول استان زنجان در جذب دانش آموزان بازمانده از تصحیل در کشور خبر داد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  گفت: دسترسی آموزشی در استان برای همه دانش آموزان فراهم شده است و  در حال حاضر  ۹ مدرسه دارای یک دانش آموز در استان وجود دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه  در سال تحصیلی جاری ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش آموز از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند گفت: ۱۴ هزار و ۵۹۵ همکار در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت می کنند.

وی در خصوص نامناسب بودن برخی مدارس استان، افزود: این موضوع دلایل خاص خود را دارد درحالی که در سال های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با بیان اینکه اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد .

وی ا اشاره به انتقادات برخی مسئولین استان به وضعیت مدارس شبانه روزی گفت:  هم اکنون هیچ مدرسه ای به حال خود رها نشده است و یک مشکل در مدرسه را نباید به همه مدارس تعمیم داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص مدارس کانکسی نیز گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان وجود ندارد و در واقع می توان گفت تعداد این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست