• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 26623

مدارسی که در دو کلاس فرد مبتلا به بیماری کرونا داشته باشند تعطیل می‌شوند

محدودیت‌هایی در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای روز‌های پیشرو در نظر گرفته شده و مقرر است اگر در مدارس در دو کلاس فرد مبتلا به بیماری وجود داشته باشد، مدارس تعطیل شوند.

تقیلو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها به دنبال افزایش ۲۰ برابری در مراجعه سرپایی بیماران کرونایی، متاسفانه مراجعات در بخش های بستری و آی سی یو بین ۵ تا ۶ برابر اضافه شد به طوری که در حال حاضر از ۱۵۰ نفر که تحت درمان هستند ۴۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مبتلا شده‌اند.

وی افزود: هر چه درصد رعایت پروتکل‌ها پایین باشد، زدن ماسک کمتر شود و اکسیناسیون جدی گرفته نشود روند بیماری همچنان صعودی خواهد بود، با این شرایط رنگ کرونایی ابهر از روز گذشته قرمز شده و زنجان، خرمدره و خدابنده نارنجی هستند و با شرایط حاضر قرمز خواهند شد و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه محدودیت‌هایی در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای روز‌های پیشرو در نظر گرفته شده، گفت: مقرر شده اگر در مدارس در دو کلاس فرد مبتلا به بیماری وجود داشته باشد، مدارس تعطیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه در ادارات هرگونه جلسه و گردهمایی بالای ۳۰ نفر ممنوع است، عنوان کرد: ماموریت‌های غیر فوری نیز در ادارت لغو شده است.

تقیلو با بیان اینکه اصناف موظف به دریافت کد رهگیری واکسیناسیون خود هستند، تصریح کرد: اگر این امر را انجام ندهند از فعالیت آن‌ها ممانعت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمعات فرهنگی، مذهبی و آیینی نیز تا ظرفیت ۲۰ درصد امکانپذیر است تاکید کرد: ماسک در مکان‌های سربسته اجباری است و اگر فردی در این محل‌ها ماسک نزده باشد این عمل وی جرم محسوب می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مراسم اعتکاف پیشرو است این امر برای افراد بالای ۶۰ سال ممنوع بوده و فقط در سطح شهرستان‌هایی که قرمز نیستند قابلیت برگزاری دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست