• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • شناسه خبر: 29301

حداقل در ۱۵رشته ظرفیت این را داریم که روی سکوی قهرمانی باشیم/صنایع استان زنجان از ورزش استان حمایت نمی کنند

در ورزش قهرمانی نیز زنجان شرایط خوبی دارد وحداقل در ۱۵ رشته ظرفیت این را داریم که روی سکوی قهرمانی باشیم که البته اگر سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد بازرگان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان زنجان در نشست خبری در آستانه هفته تربیت بدنی با بیان اینکه سلامتی مقوله ای است که باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین شهروندان جا بیافتد گفت: سلامتی ارتباطی تنگاتنگی با ورزش دارد.

بازرگان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان دو رسالت برعهده دارد که یکی ورزش و دیگری جوانان است گفت: در ورزش نیز دو حوزه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی مورد توجه است که هرچقدرربتوانیم ورزش همگانی را گسترش بدهیم ورزش قهرمانی هم از دل آن پدید خواهد آمد. 

وی گفت: رسالت اصلی ما در ورزش همگانی این است که بتوانیم در این خصوص فرهنگ سازی کنیم .کم تحرکی باعث شده که حدود ۱۳میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم که باید این بستر ورزش همگانی فراهم شود ازجمله اینکه با هماهنگی شهرداری بوستانهایی برای ورزشهای عمومی اختصاص داده شده و همچنین در پارک هاشم نژاد نیز بوستان تندرستی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود:در پارک فناوری زمینه برگزاری ورزش بسکتبال فراهم شده است و همچنین در مجموعه انقلاب نیز جاده تندرستی ایجاد خواهد شد و در نیمه اول سال برخی رشته ها و جشنواره های ورزشی را در بوستان ها و خیابان ها اجرا کردیم.

بازرگان گفت: در ورزش قهرمانی نیز زنجان شرایط خوبی دارد وحداقل در ۱۵ رشته ظرفیت این را داریم که روی سکوی قهرمانی باشیم که البته اگر سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه ۴۸ رشته ورزشی و ۳۳۰ هیات ورزشی در استان داریم گفت: ۱۳۵ مورد اعزام به مسابقات کشوری و ۳۵ مورد میزبانی مسابقات ورزشی داشته ایم و در تیرماه هم میزبان ۱۳ رویداد ورزشی بودیم که این خود فرصت خوبی ازلحاظ گردشگری و اقتصادی برای استان است ضمن اینکه توصیه به هیئت های ورزشی هم شده که تا جایی ممکن است میزبانی مسابقات را بپذیریم.

بازرگان با اشاره به برگزاری ۱۰ مورد اردوی تیم ملی و مسابقات والیبال نشسته جانبازان در زنجان گفت: کسب ۶۳۷ مدال ملی و۳۶۹مدال بین المللی و افتتاح چمن مصنوعی و راه اندازی ۳۷ خانه ورزش روستایی گفت: ۱۸۰ فضای ورزشی در استان زنجان وجود دارد که از حیث زیرساختی در مقایسه با بسیاری از استان ها شرایط خوبی داریم.

ووی با بیان اینکه ۹۰ درصد هیئت های ورزشی سالن اختصاصی دارند گفت: نگهداری از اماکن ورزشی با اعتبرات دولتی امکان پذیر نیست به همین دلیل مجبوریم آنها را در قابل اجاره در اختیار بخش خصوصی و هیئت های ورزشی قرار دهیم .

جام پرچم وزارتخانه طرحر را داد کهواز،حیث غنزرسازی اواقات روستاها حدود ۶۴۰تیم ثبت نام ش که ن۱۲۰تیم زنان بودتد و استارت آن در سلزانیه زده شد و افتتاحیه آن رو بو بانوان برگزل، سد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اجرای طرح جام پرچم در روستاها به منظور غنی سازی اوقات فراعت جوانان روستایی گفت: دراین طرح ۶۴۰ تیم مینی فوتبال ثبت نام کردند که ۱۲۰ تیم بانوان بودند و استارات این طرح در گنبد سلطانیه زده شد و افتتاحیه آن نیز با تیم بانوان برگزار شد.

جواد بازرگان با بیان اینکه امکانات ورزشی مناسبی در دستگاه های استان هست که بارها اعلام کرده ایم که این امکانات را در اختیار عموم مردم بگذارند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و فقط در زمانهی خاصی مورد استفاده کارکنان آنجا قرار می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ۵۱ سمن مجوز دار فعالیت می کنند و ۱۲ مرکز مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج نیز در استان فعال است.

وی به دستورالعمل اختصاص ۲۰ درصد اماکن و تالارهای دستگاه های اجرایی در اختیار زوج های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج اشاره کرد و افزود: در بخش مشاوره آمادگی داریم به مناطق دورافتاده برای برگزاری دوره کارآموزی در حوزه ازدواج کارشناس اعزام کنیم.

بازرگان گفت: پیگیری تسهیلات زوج های جوان برعهده سازمان ورزش و جوانان است که ۱۱ هزار و ۶۰۰ مورد درخواست در نیمه اول امسال داشتیم که ۴۸ درصد محقق شده است.

وی گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری گاوازنگ زنجان نیز که سالها از آغاز به کار این پروژه می گذرد پیمانکار ضعیفی داشت که تلاشهایی که انجام شد از پروژه منفک شد و پیمانکار جدید انجام پروژه را به عهده گرفته و ۸۴میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه پیش بینی کرده است که تا تخصیص پیدا نکند پروژه پیشرفت نخواهد کرد.

وی افزود: به هرحال در مقطعی یان تصمیم گرفته شده و جانمایی این رزشگاه در گاروازنگ صورت گرفته است که باید پایان یابد و در خصوص مستهلک شدن برخی تجهیزاتی که در آنجا قرار دارد نیز پیمانکار موظف است پروژه را تمام و کمال به ما تحویل دهد.

وی با گلایه از اینکهخ متاسفانه در استان حمایت صنایع از ورزشهای گروهی اتفاق نمی افتد گفت: در بسیاری مواقع بازیکن زنجانی می رود در شهر دیگر بازی می کند به دلیل حمایتی که صنایع شهرهای دیگر از ورزش دارند در حالی که صنایع بزرگ زنجان این وظیفه خود را انجام نمی دهند. در این خصوص باید دولت از ابزار فشار بر صنایع استفاده کند و انها را مکلف کند.

وی در خصوص سالن مادران و کودکان نیز گفت: در قالب ماده ۸۸ در اختیار بخش خصوص است و در حال حاضر هم چندین رشته آنجا فعال است که البته باید بیش ازاین از ظرفیت آنجا استفاده شود. در یک مقطعی تصمیمی گرفته شد که اگر دستگاههای دولتی زمین داشته باشند میتوانند اختصاص بدهند به مسکن کارکنان همانجا که در زنجان هم این زمین اختصاص یافت که بخشی از آن برای مسکن کارکنان و بخش دیگری هم برای قهرمانان باشد که هنوز اتفاقی در آن نیفتاده و پیگیر آن هستیم که اگر که اگر قرار است مسکن باشد ساخته شود واختصاص یابد و اگر نه زمین به اداره ورزش و جوانان برگردانده شود چون عملا زمین به عنوان کاربری مسکونی در اختیار مسکن و شهرسازی است ولی هنوز اتفاقی در آن نیفتاده است.
بازرگان در خصوص اشتغال قهرمانان ورزشی نیز گفت: خوشبختانه بعد از پیگیریهایی که اتفاق افتاد وزارتخانه قانونی را ابلاغ کرد که با وجود شرایط خاصی قمرمانان را استخدام شوند که حدود ۷ نفر از قهرمانان ورزشی با استفاده ازاین قانون استخدام شدند و در مورد قهرمانانی که شرایط مطرح شده در آیین نامه را ندارند نیز برخی به شرکت ترانسفو معرفی شده اند و همچنین لیشتی را به شرکت راشا کاسپین ارائه کردیم که هیچکدام از ورزشکاران نرفتند ولی هرجایی که امکانش باشد قهرمانان ورزشی را برای اشتغال معرفی می کنیم..

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست