• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۸
  • شناسه خبر: 30229

۱۸ هزار و ۴۴۰ دانش‌آموز استان زنجان در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند/ظرفیت کلاس های مدارس غیر دولتی حداکثر۳۰نفر است

استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز در هر کلاس، در مقطع ابتدایی برای هر مترمربع یک نفر و در مقاطع دیگر ۱/۲ مترمربع برای یک نفر است.اما اخیراً براساس نامه ای که به مدارس غیردولتی زده ایم در هیچ کلاسی مازاد بر ۳۰ نفر ا ...

لطفی رئیس اداره  مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد:  در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۴۰ دانش‌آموز این استان در مدارس غیر دولتی در حال تحصیل هستند.

لطفی گفت: تعداد مدارس غیر دولتی در استان ۱۲۳ مرکز است .

وی افزود: ۳۵۰  مرکز علمی آزاد، مشاوره و زبانسرا و مرکز اختلالات روانی نیز در سطح استان فعال هستند که برای سال ۱۴۰۱ تعیین شهریه کردیم  که از این تعداد ممکن است برخی در حال انحلال و یا در شرف تاسیس باشند.

لطفی در خصوص ظرفیت پذیرش در مدارس غیر دولتی گفت: ظرفیت مدارس بر اساس فضای تعبیه شده است. همچنین استحکام بنا و موارد مربوط با نظارت سازمان نوسازی مدارس است و بر این اساس تعریف می شود. ولی کوچک و بزرگ بودن فضای مدارس غیر دولتی  رابطه مستقیمی با افت تحصیلی ندارد و نارضایتی هم تا کنون اعلام نشده است .

وی با بیان  اینکه استاندارد فضای آموزشی برای هر دانش آموز در هر کلاس براساس اعلام سازمان نوسازی مدارس  است گفت: در مقطع ابتدایی برای هر مترمربع یک نفر و در مقاطع دیگر ۲/۱ مترمربع برای یک نفر است .

لطفی گفت: اما اخیراً براساس نامه ای که به مدارس غیردولتی زده ایم در هیچ کلاسی مازاد بر ۳۰ نفر اجازه پذیرش دانش آموز ندارند، حتی اگر ظرفیت کلاس بیش از سی نفر باشد. یعنی حداکثر ۳۰ نفر در یک کلاس باید حضور داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست