• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۸
  • شناسه خبر: 30221

۹ مجموعه‌دار در استان زنجان فعال هستند/درخواست مجموعه داران استان برای احداث موزه و نمایش مجموعه های آنها

در حال حاضر ۹ مجموعه‌دار در استان زنجان فعال هستند. مجموعه‌دار اشیا و عناصر قدیمی و گران‌بهایی دارد که در اختیار خود اوست و به‌طورمعمول اگر جایگاهی در اختیار داشته باشد از بازدید عموم هم استقبال می‌کند.

 به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید صفوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گردهمایی مجموعه‌داران استان زنجان اظهار کرد: باید فضای کافی در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهیم تا بتوانند به‌صورت دائمی آثار و اقدامات خود را با راه‌اندازی موزه‌های خصوصی در اختیار مردم قرار دهند .

صفوی با بیان اینکه موزه‌ها ارتباط‌ دهنده نسل جدید به‌ویژه کودکان با نسل‌های گذشته و فرهنگ و هویت آن‌ها هستند گفت:از مجموعه‌داران آثار تاریخی استقبال کرده و مطابق قانون از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا آثاری که در یکجا هستند و دیده نمی‌شوند را در معرض دید عموم قرار دهند.

وی افزود:در کنار این آثار با ارزش فرهنگی و تاریخی که در جای‌جای کشور وجود دارد، آثار و اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و یا در مجموعه‌های بخش خصوصی به‌خوبی توسط مجموعه‌داران حفظ می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان یک گنجینه باارزش معرفی شوند که موردعلاقه توریست‌های داخلی و خارجی است و بخش مهمی از فرهنگ و هویت تاریخی ما بشمار می‌رود.

صفوی با بیان اینکه حفظ مجموعه آثار ارزشمند در اختیار مجموعه‌داران بسیار اهمیت دارد گفت: تسهیلات ما کمکی است که به‌واسطه تجربیات، منابع انسانی و دانشگاهی در اختیار مجموعه‌داران و موزه‌داران قرار می‌دهیم تا یک مجموعه‌دار بتواند مجموعه خود را به شکل خصوصی راه‌اندازی کند. کاری که مجموعه‌داران انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است و به صیانت و پاسداشت بخشی از هویت تاریخی کشور کمک می‌کنند.

پرستو قاسمی مسئول موزه‌های استان زنجان نیز گفت: در حال حاضر ۹ مجموعه‌دار در استان زنجان فعال هستند و با توجه به علاقه‌ای که به فرهنگ دارند در این حوزه فعالیت می کنند و تا زمانی که مردم وقت کافی نگذارند به عمق کاری که در این حوزه‌های فرهنگی هنری انجام‌گرفته پی نمی‌برند.

مسئول موزه‌های استان زنجان با بیان اینکه امروز بیش‌ از هر زمان دیگری باید به مجموعه‌داران، کسانیکه زندگی خود را وقف فرهنگ و هنر کشور و زنجان کرده‌اند توجه کرد گفت: مجموعه‌دار اشیا و عناصر قدیمی و گران‌بهایی دارد که در اختیار خود اوست و به‌طورمعمول اگر جایگاهی در اختیار داشته باشد از بازدید عموم هم استقبال می‌کند.

 گفتنی است در این جلسه مجموعه داران ضمن بیان نقطه نظرات خود درخواست احداث و ایجاد موزه بزرگ در زنجان و نمایش این مجموعه‌ها در آن موزه را مطرح کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست