• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۲۹
  • شناسه خبر: 30232

برای اتوبوسهای بی توجه به هشدارهای هواشناسی صورت وضعیت صادر نخواهد شد/ نقش روشنایی جاده ها در بالابردن ایمنی بیش از۵ درصد نیست

مسئولیت انسداد راه ها در هنگام بارندگی بر عهده پلیس است. امابراساس هماهنگی که صورت گرفته بعد از دریافت گزارش هواشناسی و اطلاع از ناایمن بودن مسیر در زمان برف و کولاک، اگر راننده ای بدون توجه به وضعیت نامناسب راهها حرکت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جعفر قزوینیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در اداره راهداری استان مشغول به کار هستند گفت: در ۳۲ راهدارخانه ای که از اوایل آبان کار تجهیزو تعمیر آنهارا شروع کردیم با به کارگیری ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از اول آذر به استقبال عملیات زمستانی رفتیم.

قزوینیان گفت: ۵هزار و ۸۴۶ کیلومتر راههای استان که شامل آزاد راه و بزرگراه و راههای فرعی و اصلی و روستایی است تحت پوشش اقدامات راهداری است و ۷۵ هزار کیلومتر راه در استان لکه گیری شده است و ۵۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های راهداری پیش بینی شده که ۲۵۰ میلیارد تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در خصوص وظایف این مجموعه در زمان برف و کولاک در جاده ها گفت: مسئولیت انسداد راه ها در هنگام بارندگی بر عهده پلیس است. اما راهداری هم دراین خصوص پیش قدم شده و براساس هماهنگی که صورت گرفته بعد از دریافت گزارش هواشناسی و اطلاع از ناایمن بودن مسیر در زمان برف و کولاک، اگر راننده ای بدون توجه به وضعیت نامناسب راهها حرکت کرد، صورت وضعیت برای اتوبوس صادر نحواهد شد و مسئولیت قانونی به عهده شرکت مسافری است.

قزوینیان در خصوص محور قره پشتلو هم گفت: در این محور ترافیک رو به رشد است و در سفر ریاست جمهوری هم مصوب شد که در این مسیر اقداماتی انجام شود که البته ۷۰ کیلیومتر مسیر کمی نیست و اعتبارات دولتی برای ایمن سازی جاده و تعریض آن کافی نیست. براساس پیگیریهای نمایندگان استان در صورت اخذ مجوز، این مسیر شامل ردیف ملی بودجه خواهد شد و این راه فرعی تبدیل به راه اصلی خواهد شد.اما چون جان مردم در خطر است و احتمال تلفات در این مسیر بالا هست اقداماتی از قبیل تعریض آب روها و شانه خاکی جاده آغاز شده است و اگر حداقل یک متر آبروها و جاده خاکی تعریض شود مشکل این مسیر تاحد زیادی حل خواهد شد.

مدیر کل راهداری استان زنجان با اعلام اینکه علی رغم تمام تلاشها آمار تصادفات و تلفات جاده ای ۸ درصد افزایش داشته است گفت: همچنان تلاش ما این است نقاط پرحادثه شناسایی و رفع شود ضمن اینکه نقش نیروی انسانی و رعایت قوانین در تصادفات را نباید نادیده گرفت.

قزوینیان در مورد روشنایی راه های استان نیز گفت: ۱۳۰ کیلومتر روشنایی فعال عمدتا در آزاد راه قزوین -زنجان و تبریز داریم . البته طبق مطالعات انجام شده نقش روشنایی در بالابردن ایمنی بیش از ۵درصد نیست که با توجه به اعتبارات اقدام به ایجاد ونصب تجهیزات روشنایی می شود علاوه بر اینکه نصب روشنایی در نقاط مه گیر الزامی است.

وی گفت: آزادراه زنجان- تبریز توسط سرمایه گذار احداث شده و نگهداری میشود و ما ازاعتبارات دولتی اجازه هزینه کرد در این محور را نداریم . البته سرمایه گذار متعهد شده که ۱۲ سال بعد از بهره برداری روکش کامل این آزادراه را انجام دهد که تاکنون بنابرمشکلاتی که داشته این کار انجام نشده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص نیروهای شرکتی مشغول در راهداری نیز گفت: ۲۷۰ نفر نیروی شرکتی در راهداری داریم که حقوق انها ردیف اعتباری ثابتی ندارد و پرداخت حقوق ماهانه به صورت منظم برای آنها از دغدغه های راهداری است و در حال حاضر نیز حدود یک ماه حقوق معوقه دارند که با تخصیص اعتبارات استانی در صدد به روز کردن حقوق ماهانه آنها هستیم که البته اعتبار ۲۷میلیاردی از اعتبارات استانی دراین زمینه اخذ شده که این موارد بر اساس توافقات در استان انجام گرفته است و بزودی این مشکل رفع خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست