• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 30282

اقدام فروشگاه های توتون و تنباکو در جهت تبلیغ مواد دخانی تخلف صنفی است

تبلیغ و فروش کالای دخانی در صورتی که همراه با تبلیغات و ترغیب باشد ممنوع است و کار این فروشگاه ها هم تخلف است. اقدام این فروشگاهها در جهت تبلیغ مواد دخانی تخلف صنفی است و واحد های بازرسی در قالب کارگروه مشترک می توانند ...

عزیزپور رئیس اتحادیه عطاران و سقط فروشان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در خصوص مجوز فروشگاه های توتون و تنباکو طبیعی اظهار کرد: اتحادیه فقط مجوز فروشگاه را تحت عنوان فروشگاه دخانی صادر می کند .

عزیزپور گفت: این مجوز هم به صورت کشوری و در سامانه ایران اصناف طراحی شده و تحت عنوان مواد دخانی عمده فروشی و مواد دخانی خرده فروشی صادر می شود.

وی گفت: تبلیغ و فروش کالای دخانی در صورتی که همراه با تبلیغات و ترغیب باشد ممنوع است و کار این فروشگاه ها هم تخلف است .

رئیس اتحادیه عطاران زنجان با بیان اینکه کمیته ای تحت عنوان منع تبلیغ کالاها و اقدامات آسیب رسان تشکیل شده است که تاکنون ۲ جلسه ازآن برگزار شده و اعضای آن دستگاه های مختلف از جمله اداره اماکن نیروی انتظامی ، معاونت غذا و دارو ، شهرداری و دادگستری و صنعت و معدن واتاق اصناف و چند دستگاه دیگر است گفت: این کمیته مشخص می کند که چه تصمیمی باید در این خصوص گرفته شود و دستگاهی که مسئولیت برخورد با این فروشگاهها را دارد تعیین شود.

عزیزپور گفت: اقدام این فروشگاهها در جهت تبلیغ مواد دخانی تخلف صنفی است و واحد های بازرسی در قالب کارگروه مشترک می توانند برخورد کنند.

وی گفت: اگر برنامه مدونی تدوین نشود برخورد با شکست مواجه خواهد شد. لذا باید اقدام موثر باشد.

پرویزمقدم رئیس اداره اصناف سازمان صمت زنجان نیز در این خصوص گفت: افرادی که مجوز فروش محصولات دخانی دارند مجازند که فروش محصولات دخانی انجام دهند اما اگر خارج در چارچوب قانون اقدامی تبلیغی باشد اداره اماکن و همچنین معاونت بهداشت باید برخورد کنند. سازمان صمت ضابط قضایی نیست و به طور مستقیم نمیتواند با این موضوع برخورد بکند.

لازم به ذکر است در ماده ۴ قانون جامع کنترل دخانیات آمده است که فروش و عرضه محصولات دخانی توسط عاملین مجاز، نباید به گونه ای باشد که نمایانگر تبلیغ محصولات دخانی برای عموم باشد.

پیش تر مشهود تقیلو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفته بود: کمیته ای در این خصوص تشکیل شده ولی صراحتاً مشخص نشده است که چه کسی و کدام ارگان مسئول برخورد با این فروشگاه ها است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست