• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 33649

ترکیه بیشترین حجم تجاری با کشورهای منطقه را با استان زنجان دارد

بیش از ۶۵ درصد حجم صادرات و ۶۷ درصد حجم واردات استان را در سال گذشته با ترکیه داشتیم که همین نسبت در سه ماهه اول سال جاری هم برقرار است.بیشترین حجم تجاری با کشورهای منطقه را ترکیه با استان زنجان دارد. ترکیه سومین شریک ا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتضادی استانداری زنجان در جلسه مسئولان اقتصادی استان با سفیر ایران در ترکیه اظهار کرد: زنجان در سال گذشته بیشترین ارتباط تجاری را با کشور ترکیه هم از لحاظ حجم صادرات و هم از لحاظ حجم واردات داشته است .

محمدی گفت: بیش از ۶۵ درصد حجم صادرات و ۶۷ درصد حجم واردات استان را در سال گذشته با ترکیه داشتیم که همین نسبت در سه ماهه اول سال جاری هم برقرار است .

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تجاری با کشورهای منطقه را ترکیه با استان زنجان دارد افزود: ترکیه سومین شریک اقتصادی ایران بعد از چین و عراق است و همین نسبت تجاری با ترکیه را در کشور نیز داریم .

حسین محمدی با بیان اینکه تعاملات اقتصادی ایران با کشورترکیه محدود به سالهای اخیر نیست گفت: بیش از ۴۰۰ سال است که این دوکشور تعاملات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با هم دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه ترکیه را به عنوان پل ارتباطی با کشورهای اروپایی می بینیم گفت: ترکیه هم ایران را به عنوان پل ارتباطی با شبه قاره می بیند و هم ترکیه برای ایران و هم ایران برای ترکیه مهم است ، برای همین برنامه مشخصی با برای تعامل با ترکیه جهت افزایش صادرات و واردات داریم و همچنین هدفگذاری ما استفاده از سرمایه گذاران ترکیه در زنجان است .

حسین محمدی افزود: لازمه پیشنهادات راه اندازی شهرک های تخصصی و تشکیل میزهای اقتصادی این است که از پتانسیل های گردشگری و کشاورزی و صنعتی و خدماتی استان و همچنین از تعاملات فرهنگی و آموزشی دو کشور استفاده کنیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست