• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۹
  • شناسه خبر: 34370

جشنواره آش، جشنواره بین‌المللی غذای اکو و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی استان زنجان در تقویم گردشگری ملی ثبت شد

سه رویداد گردشگری جشنواره آش، جشنواره بین‌المللی غذای اکو و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی استان زنجان در تقویم گردشگری ملی ثبت شد.

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سیدسعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از موافقت با ثبت سه رویداد مهم استان زنجان در تقویم گردشگری در سومین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

صفوی گفت: جشنواره بین‌المللی غذای اکو که ۶ دوره آن در استان زنجان برگزار شده است و جشنواره آش است که تاکنون ۱۵ دوره آن برگزار شده است و همچنین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که ۱۶ دوره به میزبانی استان زنجان برگزار شده است، رویدادهایی هستند که با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

وی افزود: رویدادها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه ورود رویدادهای گردشگری استانی به سامانه ثبت رویدادهای گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است، گفت: این اقدام بستری جذاب و کارآمد از رویدادهای گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گشود تا با اطمینان از کیفیت برگزاری برای کسب امتیازهای لازم، سفری متنوع به مقصد رویداد مورد نظر را برنامه‌ریزی کنند و می‌تواند گامی مهم برای رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ازپیش مسافران و توریست‌ها در استان زنجان باشد.

لازم به ذکر است؛ تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور برای بهره‌برداری علاقه‌مندان این موضوع، در پرتال جامع گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس www. visitiran.ir قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست