• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۳۱
  • شناسه خبر: 34420

رتبه اول زنجان در سه شاخص نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال و نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال/ در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه وضعیت استان خوب نیست

براساس اعلام مرکز آمار ایران در سه‌ماهه اول امسال، استان زنجان در سه شاخص نرخ مشارکت اقتصادی بالا، نسبت اشتغال بالا و نرخ بیکاری پایین، رتبه اول کشور را به دست آورده است که این اولین بار است این سه شاخص همزمان برای استان ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسین محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه استان زنجان اظهار کرد: براساس گزارش‌های مراجع رسمی وسازمان ملی بهره وری ایران، استان زنجان در شاخص افزایش بهره‌وری رتبه نخست را در بین استان‌های کشور به دست‌آورد.

محمدی گفت: یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی در رشد بهره‌وری، احیای واحدهای تولیدی راکد در استان بود، به‌طوری‌که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون، بیش از ۶۴ واحد تولیدی اقتصادی در زنجان طی این مدت به چرخه فعالیت بازگشتند که در نتیجه احیای این واحدهای تولیدی برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: از محل توسعه فازهای جدیدتولیدی در ۸۰ واحد استان نیز برای بیش از ۲ هزار نفر دیگر فرصت اشتغال فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بر پایه آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در سه‌ماهه اول امسال نیز، استان زنجان در سه شاخص نرخ مشارکت اقتصادی بالا، نسبت اشتغال بالا و نرخ بیکاری پایین، رتبه اول کشور را به دست آورده است که این اولین بار است که این سه شاخص همزمان برای استان مطلوب بوده است .

وی با بیان اینکه رسانه را صرفاً عنصر اطلاع‌رسانی و خبری در حوزه اقتصاد نمی‌شناسیم، بلکه رسانه‌ها در حوزه اقتصادی در مقوله آموزش و الگوسازی هم نقش اثرگذار دارند گفت: لازمه توسعه‌یافتگی افزایش تولیدداخلی است، منتهی تولید بیشتر با مصرف واقعی گره می‌خورد و در این میان رسانه‌ها با ابزار تبلیغات سالم، واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.

محمدی با بیان اینکه رشد اقتصادی استان به طور عمده از ۲ طریق افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذاری سیستماتیک و هدف‌مند دنبال می‌شود گفت: هدف‌گذاری رشد ۸.۷ درصدی در استان باقوت در حال پیگیری است و اتفاقات محقق شده نوید رسیدن به این هدف‌گذاری را می‌دهد.

محمدی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری‌های جدید محدود به تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده صنایع فعال در استان شده است گفت: در این رابطه شرکت‌های شناخته شده در حوزه سرمایه‌گذاری از جمله خاتم، کوثر، فرمان ۱۰۰ امام و … برای فعالیت دعوت شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه آمار رشد شرایط اقتصادی به معنی نبود مشکل نیست گفت: اتفاقا در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ، وضعیت خوبی در استان نداریم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست