• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۵
  • شناسه خبر: 34531

رفع مشکل انباشت ماسه باطله با افتتاح پروژه بازیافت ماسه در یک واحد صنعتی/ حذف خرید روزانه ۵۰ میلیون تن ماسه

پروژه بازیافت ماسه با ۱۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد و با این اقدام مشکل بازیافت ماسه در این واحد مرتفع شد.مزیت‌های اجرای این طرح حذف هزینه خرید روزانه ۵۰ میلیون تن ماسه، استحصال روزانه ۵۰ کیلوگرم آلومینیوم از کلوخه‌ها و ما ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در آئین بهره برداری از پروژه بازیافت ماسه در کارخانه شرکت ریخته گری آلومینیم ایران خودرو در شهرستان ابهر اظهار کرد: این طرح به‌عنوان یک صنعت توسعه یافته با استفاده از بازیافت مواد مصرفی قابل اجراست که با ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار با پیگیری محیط زیست و با پرداخت وام از محل صندوق ملی محیط زیست اجرا شده است.

یافتیان گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های کارخانجات ریخته‌گری آلایندگی محیط زیست ناشی از پسماندهای ماسه خروجی از فرایند تولید بوده است، از همین رو تصمیم بر این شد که با استفاده از ظرفیت کارشناسان طرح بازیافت ماسه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی و ثروت، صنعت بازیافت است افزود: این طرح به‌عنوان یک صنعت توسعه یافته با استفاده از بازیافت مواد مصرفی قابل اجراست ومزیت‌های کیفی و زیتس محیطی طرح هم شامل کاهش قابل ملاحظه در خرید ضایعات داخلی نزد مشتری، کاهش مقدار اکسیدهای قلیایی ماسه است. و همچنین رفع مشکل انباشت ماسه باطله، رفع آلودگی محیط زیست به دلیل حذف ترکیبات هیدروکربن نیز از مزیت های این طرح است.

شهریاری مدیرعامل شرکت ریخته‌گری آلومینیوم ایران خودرو نیز دراین مراسم گفت: مزیت‌های اجرای این طرح حذف هزینه خرید روزانه ۵۰ میلیون تن ماسه، استحصال روزانه ۵۰ کیلوگرم آلومینیوم از کلوخه‌ها و ماسه‌های مصرف شده در فرایند ریخته‌گری است.

شهریاری گفت: این طرح بازیافت شامل بازیافت ماسه، خردایش مکانیکی، غربال کردن ماسه‌های خرد شده، انتقال و ذخیره ماسه، بازیافت حرارتی ماسه، خنک کردن و غربالگری ذرات ماسه و ذخیره‌سازی نهایی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست