• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۶
  • شناسه خبر: 34583

آغاز پروژه فیبر نوری شهری در زنجان/ پروژه فیبر نوری زنجان اردیبهشت سال آینده تمام می‌شود

عملیات پروژه فیبر نوری شهری FTTX با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طول ۳۳۰ کیلومتر حفاری در شهر زنجان آغاز شد. با توسعه فیبر نوری، اپراتورها می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین کلنگ زنی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در زنجان اظهار کرد: طرح فیبر نوری یکی از طرح‌های مهمی است که در قالب آن همه ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

زارع پور گفت: با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و سرعت ارتباطات نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و اپراتورها با اتصال به فیبر نوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند و می‌توان اینترنت را هزار مگابیت بر ثانیه سرعت داد.

زارع پور با بیان اینکه اجرای پروژه فیبر نوری در ۱۲۰ شهر آغاز و در ۲۰ شهر اجرا شده است گفت: در یکهزار و ۲۰۰ شهر اپراتور دوم مشخص شده و در ۴۰۰ شهر نیز با شهرداران توافق شده است.

وی افزود: پروژه فیبر نوری زنجان اردیبهشت سال آینده تمام می‌شود و اکثر اتصال شهرهای دیگر نیز تا هفته دولت سال آینده به پایان می‌رسد که موجب تحول در اقتصاد دیجیتال خواهد شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز دراین مراسم با بیان اینکه پروژه فیبر نوری شهر زنجان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود گفت: پروژه فیبر نوری از مبانی حرکت اقتصاد دیجیتال است که پس از چند ماه پیگیری در حال اجراست و در عرض چند ماه آینده اجرایی می‌شود.

شهردار زنجان نیز با بیان اینکه در قالب فیبرنوری اتفاق خوبی در شهر رخ می‌دهد که در قالب آن به سمت زیرساخت هوشمند می‌رویم گفت: با فراهم شدن این بستر در کوتاه‌ترین زمان خدمات الکترونیکی به مردم ارائه شود.

لازم به ذکر است؛آغاز عملیات پروژه فیبر نوری شهری FTTX با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طول ۳۳۰ کیلومتر حفاری در شهر زنجان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال انجام می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست