• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۶
  • شناسه خبر: 34574

فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست/شرکت مخابرات باید یک سوم افزایش کارکردها را به پرداخت مطالبات بازنشستگان اختصاص دهد

فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست، بلکه ما یکی از اعضای کمیته هستیم. در حال حاضر نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار با فعالان ICT استان زنجان و درپاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست، بلکه ما یکی از اعضای کمیته هستیم. در حال حاضر نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد از مردم از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند که با فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم مردم به سمت استفاده از پلتفرم‌های داخلی ترغیب خواهند شد.

زارع پور در خصوص مشکل بازنشستگان شرکت مخابرات نیز گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد سهام مخابرات دولتی است و مشکل پیش آمده در واقع ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد، اما درصدد حل مشکل آنها هستیم.

وی افزود: طی سال گذشته ۱۵ هزار تومان به قبض‌های تلفن همراه استان زنجان و ۲۰ هزار تومان به قبض‌های تلفن همراه کشور به عنوان حداقل کارکرد اضافه شد و شرکت مخابرات قول داد که یک سوم افزایش کارکردها به پرداخت مطالبات بازنشستگان اختصاص داده شود و در ۱۶ استان کشور این امر محقق شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وزارت ارتباطات سهامدار عمده مخابرات نیست: شرکت مخابرات ایران باید به تعهدات خود در این خصوص عمل کند.

زارع پور همچنین با اشاره به خدمات دیجیتال دولت نیز گفت: از هفته گذشته کیفیت خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، ارتقا یافته است و بودجه دستگاه‌ها را متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند، در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی گفت: امسال قرار است که حداقل ۲۰ درصد خدمات به شکل هوشمند در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد و برای گرفتن اطلاعات نیازی به مراجعه حضوری وجود نخواهد بود که البته لزوم این اقدام این است که ارتباطات بین دستگاه‌ها به صورت هوشمند انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام استعلامات تا آذر ماه امسال به صورت بر خط انجام خواهد شدو گرفتن مجوز خدمات تمام دستگاه‌ها تا آخر سال از این طریق ارائه می‌شود و مردم طعم کیفیت استفاده از فناوری را می‌چشند.

زارع‌پور در خصوص آماده بودن زیرساخت‌ها برای دولت هوشمند گفت: در تلاشیم تا زیرساخت‌های ارتباطی با کیفیت و با سرعت فراهم شود که در این راستا در استان زنجان امروز فیبر نوری کسب و کارهای مختلف کلید خواهد خورد و اردیبهشت سال آینده شهر زنجان و تا سال آینده کل استان زنجان از شبکه فیبر نوری برخوردار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست