• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۰۶
  • شناسه خبر: 34540

تا پایان دولت همه استان‌ها به فیبر نوری مجهز می‌شوند

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند. با افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فیبر نوری بار ترافیک تلفن‌های همراه کاهش می‌یابد و نوسازی شبکه امور را برای همه مردم تسهیل خوا ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان زنجان اظهار کرد: سرعت تحول و الکترونیکی شدن امور نسبت به یک دهه پیش در این حوزه خارق‌العاده است و امروز بر خط شدن امور یک روند معمول شده است، کاری که حدود یک دهه قبل در ذهن هم نمی‌گنجید.

زارع پور گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است و پروژه فیبر نوری نیز اقدامی زیرساختی برای تضمین ۴۰ تا ۵۰ سال آینده است و آینده دنیای دیجیتال خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است و ارزش این اقتصاد باید چند برابر شده و به ۱۵ درصد برسد.

زارع‌پور راهکار حل مشکل اینترنت را توسعه فیبر نوری عنوان کرد و گفت: نوسازی شبکه در لایه‌های مختلف آغاز شده است و در حال حاضر هفت شرکت فعال است و با اضافه شدن مخابرات و چند شرکت دیگر تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه به ۱۰ شرکت خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فیبر نوری بار ترافیک تلفن‌های همراه کاهش می‌یابد و نوسازی شبکه امور را برای همه مردم تسهیل خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست