• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۲۲
  • شناسه خبر: 34643

ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری برای موجرین و مستاجرین در سامانه املاک و مستغلات رایگان است/ مشاورین املاک حق دریافت هزینه کدرهگیری ندارند

ثبت قرارداد اجاره و کد رهگیری، برای موجرین و مستاجران زنجانی در سامانه املاک و مستغلات رایگان است و مشاورین املاک حق دریافت هزینه ای از بابت کدرهگیری (قرارداد اجاره) از موجرین و مالکین را ندارند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از خردادماه سالجاری بستر لازم برای موجرین و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات ایجاد شده و می توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرار داد اجاره و اخذ کد رهگیری در سامانه مذکور به آدرس اینترنتی (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه و اقدام کنند.

شاهین فر گفت: این اقدام در راستای کاهش هزینه موجران (مالکین مسکن) و مستأجران راه‌اندازی شده است و مستاجران و موجرین می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک نیز باید قراردادهای اجاره رسمی در سامانه املاک و مستغلات ثبت و صادر کنند و در این خصوص حق دریافت هزینه مازاد را ندارند گفت: ثبت قراردادهای اجاره به صورت دستی بدون کد رهگیری ممنوع است و اگر مشاورین املاک اقدام به دریافت هزینه مازاد نسبت به صدور اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری بکنند, با آنها برخورد خواهد شد.

شاهین فر گفت: متقاضیانی که برای ودیعه مسکن ثبت نام می کنند باید اجاره قرارداد آنان دارای کد رهگیری ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز تخلف از سوی مشاورین املاک می توانند شکایات خود را به کارگروه تنظم بازار و املاک در اداره کل راه و شهرسازی گزارش دهند تا بررسی و برخورد لازم با انان صورت پذیرد.

خبرنگار- پریسانجفی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست