• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۲۸
  • شناسه خبر: 34703

شهرداری زنجان سهامدار پروژه فیبر نوری خواهد بود

برای حفاری پروژه فیبرنوری حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ در نظر گرفته شده و با شرکت آسیا تک قرار داد منعقد می‌شود و شهرداری خود سهامدار خواهد بود بنابراین پروژه به صورت مشارکتی به اجرا خواهد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورا اظهار کرد: در خصوص پروژه فیبر نوری مقرر شده که شهرداری مبلغی را بابت حفاری ها در راستای اجرای فیبر نوری تامین نماید و در عوض شهرداری سهیم در پروژه باشد.

ناصحی مقدم گفت: حدود ۳۳ میلیارد تومان برای حفاری‌های سطح شهر با عرض ۱۳ سانتی‌متر و عمق ۴۵ سانتی‌متر و به طول ۳۳۰ کیلومتر توسط شهرداری هزینه خواهد شد.

وی افزود: مدت قراردادی که شهرداری در راستای اجرای فیبر نوری با شرکت آسیا تک منعقد کرده ۲۵ سال است و بعد از ۲۵ سال کل بستر در اختیار شهرداری زنجان قرار خواهد گرفت و مالک آن شهرداری خواهد بود.

ناصحی مقدم گفت: حجم سرمایه گذاری دراین پروژه نیز ۷۰۰ میلیارد تومان است که در واقع تاسیساتی که توسط شرکت آسیا‌تک نصب خواهد شد به عنوان تضمین قرار داد برای شهرداری تلقی خواهد شد.

وی همچنین افزود: اجرای فیبر نوری در شهر و قرارداد با شهرداری سبب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خواهد شد.

در این جلسه لایحه صدور مجوز حفاری برای اجرای فیبر نوری در سطح شهر به تصویب رسید که براساس آن برای حفاری حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ در نظر گرفته شده و با شرکت آسیا تک قرار داد منعقد می‌شود و شهرداری خود سهامدار خواهد بود بنابراین پروژه به صورت مشارکتی به اجرا خواهد رسید.

جلال کرمی عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: در ایام پیشرو از مناطق چهارگانه درخواست داریم تا تمهیداتی بیندیشند تا دانش‌آموزان بدون دغدغه در مدارس حضور یابند.

کرمی گفت: از دستگاهایی که در حال حفاری در خیابان‌های شهر هستند درخواست داریم مدت زمان حفاری و کنده‌کاری آسفالت را اطلاع‌رسانی کنند و اطلاع رسانی صرفا با ۱۳۷ انجام نشود. گاها با اطلاع‌رسانی به این سامانه به اجبار ترمیم آسفالت‌ها انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: از کارفرمایان ساختمان‌ها درخواست داریم، نخاله‌های ساخت و ساز را جمع‌آوری کنند و چهره شهر را به هم نریزند.

همچنین در این جلسه لایحه واگذاری زمین به قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تامین مالی پروژه‌ها مصوب شد که در این راستا زمینی در کوی پونک ضلع شرقی بیمارستان بهمن با توجه به عدم وجود شرکت کننده در مزایده دوم به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد.

خبرنگار-زهرارسولی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست