• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۶-۲۸
  • شناسه خبر: 34689

پایان محدویت های مصرف برق / افزایش ۴ درصدی پیک مصرف برق نسبت به سال گذشته در زنجان

پیک بار مصرفی درتابستان به پایان رسیده است. در این چند روز محدودیت های ما به خاطر برخی نیروگاههای آبی بود که آن هم مرتفع شده و از پنجشنبه برنامه محدودیت صنایع خاتمه پیدا می کند و بخش کشاورزی هم از یک مهر به هیچ عنوان ق ...

اکبربیات مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در تابستان امسال، نیاز مصرفی و پیک باری که انتظار داشتیم اتفاق بیافتد حدود ۷۲۰ مگاوات بود که با همکاری صنایع و بخش کشاورزی و ادارات این مقدار کاهش یافت و به حدود ۶۵۰ مگاوات رسد.

بیات گفت: امسال ۴ درصد افزایش پیک بار مصرفی را نسبت به سال گذشته داشتیم .

وی افزود: برنامه های مدیریت مصرف برای هردسته متفاوت بود، مثلا برای صنایع یک روز همکاری بود و برای کشاورزی روزانه تا پنج ساعت مجوز قطعی داشتیم که کمتر از این اتفاق می افتاد به خاطر اینکه برخی کشاورزان در کنار کشاورزی آبزی پروری هم داشتند و یا محصولاتی داشتند که امکان خسارت داشت و سعی می شد قطعی برق طوری اتفاق بیفتد که متناسب با محصولات کشاروزی باشد و خسارت چندانی وارد نشود. ضمن اینکه کشاورزان هم روزانه طبق مجوز استفاده از آب، روزانه شش ساعت قطعی داشتند یعنی طبق برنامه از چاه های آب استفاده نمی کردند که وزارت نیرو برنامه را به ساعات گرم روز که متناسب آبیاری نبود موکول کرده بود و نوع مصرف به نحوی هماهنگ شد که کمترین خسارت برای کشاورزان به وجود بیاید.

بیات گفت: مدیریت مصرف برق در ادارات هم که تا ۱۵ شهریور ادامه داشت که در ساعات اوج بار از مدار خارج می شدند و همکاری مناسبی را داشتند. در کل کشور این مقدار به هزار مگاوات برنامه ریزی شده بود و زنجان هم از استانهایی بود حدود ۸۰ درصد ادارات همکاری ایده آل در مدیریت مصرف داشتند به طوریکه در ادارات قطعی برق نداشتیم و پس از اخطارهایی که داده می شد همکاری صورت می گرفت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه پیک بار مصرفی درتابستان به پایان رسیده گفت: در این چند روز محدودیت های ما به خاطر برخی نیروگاههای آبی بود که خوشبختانه آن هم مرتفع شده و تقریبا از پنجشنبه برنامه محدودیت صنایع خاتمه پیدا می کند و بخش کشاورزی هم از یک مهر به هیچ عنوان قطعی نخواهند داشت و محدودیتها خاتمه می یابد.

بیات در خصوص خاموشی معابر نیز گفت: برنامه به این شکل بود که در تمامی معابر روشنایی به حد کافی وجود داشته باشد اگر مناطقی هستند که خاموشی زیادی دارد شهروندان با تماس با سامانه ۱۲۱ و با شماره گیری گزینه ۳ آدرس محلی که روشنایی آن مشکل دارد اعلام کنند که بررسی و رسیدگی شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست