• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۷
  • شناسه خبر: 34796

ایجاد محور گردشگری با استاندارهای بین المللی با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری در زنجان/ استان زنجان بیشترین توجه شورای برنامه ریزی به حوزه گردشگری را دریافت کرده است

با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری به شهر زنجان، بطور کامل یک محور گردشگری با استانداردهای بین المللی ایجاد خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان اظهار کرد: طی یکسال اخیر در ۲ رویداد مختلف در این استان حضور داشتم که در تقویم کشوری نیز ثبت شده است.برگزاری این رویدادها بسیار اهمیت دارد اما به انتشار جلوه ها باید بیشترتوجه کرد.

شالبافیان با بیان اینکه ریشه این ۲ رویداد کنونی مهمان نوازی و مهربانی مردم استان زنجان است گفت: شعار “زنجان میزبان مهربان” و رویداداهای این چنینی می توان استان زنجان را در صدر استان هایی قرارداد که برگزار کننده رویدادهای مختلف کشوری هستند.

وی افزود: رویدادهای متعدد در این استان برگزار می شود که تحقق آنها وابسته به علاقمندی مهمان است و این استان در ایام اوج سفر کمترین نارضایتی مسافران را داشته است.

شالبافیان گفت: با اضافه شدن پروژه سبزه میدان و تاسیسات گردشگری به شهر زنجان، بطور کامل یک محور گردشگری با استانداردهای بین المللی ایجاد خواهد شد.

وی بااشاره به اقداماتی که باید برای افزایش سهم مسافران بین المللی به این استان انجام شود افزود: این استان ظرفیت های بی بدیلی به ویژه در حوزه آثار متعدد تاریخی و طبیعی و شخصیت های برجسته دارد و به دلیل برخورداری از این ظرفیت ها می تواند رویدادهای مختلفی را برگزار کند. ضمن اینکه میهمان نوازی، جاذبه های تاریخی فرهنگی، کشاورزی و غیره موید این مساله است.

شالبافیان گفت: این جاذبه ها باید بیش از گذشته به عموم معرفی و از طرفی زیرساخت ها نیز تقویت شود. خوشبختانه این استان از جمله استان هایی است که در طول ۲ سال گذشته بیشترین توجه شورای برنامه ریزی به حوزه گردشگری را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی عضر امروز در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان گشایش یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست