• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 36606

ثبت ۱۲ رویداد زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

در دی‌ماه سال جاری باهدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان زنجان، هشت رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید و در مجموع با ثبت ۴رویداد ملی، ۷ رویداد استانی و یک رویداد محلی، استان زنجان در بین ۳ ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعیدصفوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ازثبت دوازده رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور تاکنون خبر داد.

 صفوی گفت: در دی‌ماه سال جاری باهدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان زنجان و با پیگیری‌های انجام شده هشت رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید و در مجموع با ثبت ۴رویداد ملی، ۷ رویداد استانی و یک رویداد محلی، استان زنجان در بین ۳۱ استان، در رتبه ششم قرار گرفته است.

وی افزود: چهار رویداد ملی دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان (یوم العباس)، نمایشگاه صنایع دستی زنجان، غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم، آش ایرانی، هفت رویداد استانی شامل جشنواره های یلدای ایرانی، غذاهای دانشجویی، گردوی شهر سهرورد، گل محمدی و گلابگیری، طبخ ماهی قزل آلا، بومی محلی عشایر قره اوغلانلو، جغوربغور و یک رویداد محلی شامل جشنواره گیلاس است.

صفوی با بیان اینکه بر مبنای نتایج حاصل، درخواست ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری با در نظر گرفتن شاخص‌های سطح‌بندی رویدادهای گردشگری استان زنجان انجام گرفت گفت: این موضوع می‌تواند باعث شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: تمامی این رویدادها برای ثبت در تقویم گردشگری ویژگی‌هایی از جمله افزایش جذب گردشگران به مقصد گردشگری، برگزاری در بازه زمانی مشخص و محدود، افزایش آگاهی و معرفی بهتر تصویر مقصد گردشگری، بازدید عمومی و نیز دارا بودن امکانات الزام و متناسب برای اقامت و پذیرایی از گردشگران را داراست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست