• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۰۳
  • شناسه خبر: 36814

تولید ۲۷ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در زنجان/ از سال آینده سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند

سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در زنجان تولید می شود. در حال حاضر سالانه ۴٫۵ میلیون متر مکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان، ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

نادرخانی با بیان اینکه پساب فاضلاب منبع دائمی تامین آب برای صنایع و برخی مصارف کشاورزی است و پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان در اختیار بخش صنعت قرار می گیرد گفت: در حال حاضر سالانه ۴٫۵ میلیون متر مکعب پساب به کارخانه راشا کاسپین واگذار می شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: برای بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان و با سیستم SBR و لجن فعال فعالیت می کند.

نادرخانی گفت: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این جمعیت، ۶۰ درصد آن از خدمات فاضلاب برخوردارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست