• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۰۳
  • شناسه خبر: 36804

عملکرد هیئت تطبیق مصوبات شورای شهرزنجان در چارچوب قانون است

پرویز خالقی در واکنش به اظهارات رئیس شورای شهر زنجان در خصوص ابراز نظر کارشناسان در فرمانداری در مورد مصوبات شورا گفت: عملکرد هیئت تطبیق مصوبات شوراهای این شهرستان در چارچوب قانون و کاملا شفاف است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» پرویز خالقی در واکنش به اظهارات مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر زنجان در جلسه پیشین شورای شهر در خصوص ابراز نظر کارشناسان در فرمانداری در مورد مصوبات شورا اظهار کرد: عملکرد هیئت تطبیق مصوبات شوراهای این شهرستان در چارچوب قانون و کاملا شفاف است و فعالیت هیئت تطبیق مانع از بروز مشکلات و وقوع تخلف‌ها می‌شود.

خالقی گفت: اعضای هیئات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی متشکل از نماینده وزارت کشور، نماینده دستگاه قضایی، نماینده شورای اسلامی استان و شورای مشورتی شامل کارشناسان خبره حوزه های شهری، فنی و عمرانی، اداری مالی، بودجه و برنامه‌ریزی و…است و نظرات آنان بر پایه بررسی‌های دقیق ابراز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۲۶۴ مصوبه شورای اسلامی شهر زنجان به هیئات تطبیق شهرستان واصل شد که از این تعداد ۳۴ مصوبه به اتفاق نظر اعضای این هیات مغایر با قانون تشخیص داده شد.

خالقی گفت: از این ۳۴ مصوبه، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان صرفاً در خصوص ۹ مصوبه اصرار به رأی کردند و از این رو این مصوبه‌ها به هیات حل اختلاف استان ارجاع شد که در قریب به اتفاق موارد، نظر هیئت حل اختلاف استان با نظر هیئت تطبیق شهرستان منطبق بود.

فرماندار شهرستان تصریح کرد: نظرات هیئت این شهرستان در چارچوب قانون و شفاف است و مانع بسیاری از انحرافات و تخلفات احتمالی آتی می‌شود.

گفتنی است؛ در جلسه پیشین شورای شهر زنجان،  مجید ناصحی مقدم رئیس شورای شهر در خصوص ابراز نظر کارشناسان در فرمانداری در مورد مصوبات شورا گفته بود: این ابراز نظرها برای شهر و برخی موارد کشور هزینه ایجاد می‌کند که به نظر یک لجاجت کودکانه می‌آید که نمونه آن در واگذاری بدون برگزاری مزایده و البته کارشناسی، یک دکه به یک جانباز خود را نشان داد که اینهمه هزینه ایجاد کرد.
ناصحی مقدم گفت:  مردم این شهر آبرو دارند و با اینکارها نباید آبروی شهر را ببرند، ولی اگر می‌خواهند ادامه دهند ما برویم و  بشینیم  درخانه و  کارشناسان تصمیم‌گیری کنند، من را برای دادن یک دکه به یک جانباز اعدام کنید، ولی آبروی شهر و مردم و نظام را نبرند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست