• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 36866

طرح هادی ۲۵۴ روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است

با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه ریزی های لازم، طرح هادی ۲۵۴ روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است و طرح های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازنگری طرح‌های هادی، سند توسعه ۱۰ ساله روستا‌ها است و طی دو سال گذشته، طرح هادی در ۲۵۸ روستای استان تهیه و بازنگری شده است.

خواجه ای با بیان اینکه با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه ریزی های لازم، طرح هادی ۲۵۴روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است گفت: طرح های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.

خواجه ای با اشاره به بازنگری طرح هادی در ۴۱۹ روستای استان زنجان از ابتدا تاکنون گفت: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

وی گفت: بازنگری طرح هادی و اجرای آن، مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت. این طرح‌ ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: تاکنون طرح هادی در۴۴۸ روستاهای بالای۲۰ خانوار در استان به میزان ۶۳/۷ درصد اجرا شده که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست