• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 36979

تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده با احداث خط انتقال سد تالوار/ سهم استان زنجان از سد تالوار ۱۰ میلیون متر مکعب آب شرب

سهم استان زنجان از سد تالوار ۱۰ میلیون متر مکعب آب است که با احداث خط انتقال از این سد، آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده تامین می‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهم استان زنجان از سد تالوار ۱۰ میلیون متر مکعب آب است که با احداث خط انتقال از این سد، آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده تامین می‌شود.

باقری گفت: حجم سد تالوار ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که در زمان حاضر ۱۱۲ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

وی افزود: برای عملیات اجرایی تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد تالوار در مراحل اخذ مجوز ماده ۲۳ هستیم که تا ۲ هفته آینده نهایی می شود.

باقری با بیان اینکه ماده ۲۳ شامل اخذ ردیف اجرایی طرح است که با صدور آن، فرآیند مبادله موافقت نامه ها و انتخاب پیمانکار و مشاور انجام می شود گفت: هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد میگردد که شامل ۸ ایستگاه پمپاژ و ۸ مخزن بین راهی با حجم تجمیعی ۱۳۰۰۰ متر مکعب ، یک واحد تصفیه خانه و ۱۶۱ کیلومتر خط انتقال می باشد.

گفتنی است؛ سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان، زنجان و همدان واقع شده‌ است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست