• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۴
  • شناسه خبر: 36958

۱۵۱ مددجوی روستایی کمیته امداد فاقد مسکن در استان زنجان / ۲هزار و ۶۰۰ مددجوی مستأجر واجد شرایط دریافت مسکن نیستند

۱۵۱ مددجوی روستایی فاقد مسکن که واجد شرایط دریافت مسکن هستند در استان داریم که تلاش می کنیم از خدمات مسکن کمیته امداد بهره مند شوند. ۲هزار و ۶۰۰ مددجوی مستأجر فاقد مسکن داریم که واجد شرایط دریافت مسکن نیستند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» روح اله صالحی، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۲۶ هزار خانوار در استان که ۴۵ هزار نفر را شامل می شود تحت پوشش کمیته امداد استان هستند گفت: یکی از مهم ترین اولویت های کمیته امداد استان توانمندسازی خانواده های تحت پوشش است که با توجه به برنامه های که از ابتدای امسال صورت گرفت در دهه فجر جشن خودکفایی و توانمندی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد را برگزار خواهیم کرد.

صالحی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نیز تا پایان سال ۵۰۰ خانواده از چرخه حمایت خارج و خودکفا خواهند شد.

وی افزود: از۳هزار و ۶۳۳ طرح اشتغال با مبلغ ۳۳۵ میلیارد تومان که توسط کمیته امداد ایجاد شده نیز بهره برداری خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه ۳ مرکز نیکوکاری نیز در دهه فجر امسال در استان افتتاح خواهد شد گفت: ۱۸۲ مرکز نیکو کاری در استان فعال است که ۶۰ مرکز به طور تحصصی و ویژه ارائه خدمت می کنند و ۱۲۲ مرکز نیز خدمات عمومی به مددجویان ارائه می دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: همچنین در قالب طرح شوق زیارت نیز۴۰۰ نفر از مددجویان با اولویت زیارت اولی ها به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک مشاوره رز برای ارائه خدمات مشاوره به مددجویان نیز گفت: ۱۷ مشاور در این کلینیک، خدمات تخصصی مشاوره به مددجویان ارائه خواهند داد.

صالحی با بیان اینکه ۱۷۳ واحد مسکن برای مددجویان در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید گفت: ۱۵۱ مددجوی روستایی فاقد مسکن که واجد شرایط دریافت مسکن هستند در استان داریم که تلاش می کنیم از خدمات مسکن کمیته امداد بهره مند شوند.

وی افزود: در مددجویان شهری نیز امسال از ظرفیت نهضت ملی مسکن ۵۱ واحد در نظر گرفته شده است ضمن اینکه ۲هزار و ۶۰۰ مددجوی مستأجر فاقد مشکن داریم که واجد شرایط دریافت مسکن نیستند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در خصوص خیرین نیز گفت: در ده ماهه امسال ۳۰۱ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین استان صورت گرفته است و افزایش ۳۵ درصدی همکاری خیرین با کمیته امداد را شاهد بودیم که یکی ازدلایل آن ورود هدفمند و تخصصی به این موضوع در قالب پوشش ها و مراکز تخصصی نیکوکاری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست