• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۶
  • شناسه خبر: 37002

تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر زنجان شاهد خواهیم بود/ برای تکمیل پروژه سبزه میدان معبر زینبیه مسدود خواهد شد

باید از مردم عذرخواهی کنیم و میدانیم که در سال های گذشته از لحاظ استفاده از حمل و نقل عمومی در مضیقه بودند. تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر شاهد خواهیم بود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  علیرضا فیروزفر،  شهردار زنجان در نشست خبری با رسانه های استان با اشاره به پرهیز از دوقطبی معیشت و امنیت گفت:  مهم ترین دستاورد انقلاب،  مجد و عظمتی است که برای پیروان حق به وجود آورده است.

فیروزفر گفت:  شهرداری زنجان با ۱٠سازمان و ۵ معاونت و ۴منطقه در حال فعالیت است.

وی با اشاره به پروژه شهیدان کریمی افزود: پروژه محور شهیدان کریمی،  یک پروژه طرح و ساخت( Epc) است و همزمان با طراحی ساخت جلو می رود.  از نظر من این پروژه تاخیر نداشته است چون پروژه طراحی و ساخت است و طبیعی است که جابجایی زیرساخت ها و…  صورت بگیرد. 

تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر زنجان شاهد خواهیم بود

فیروزفر در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: از سال ۸۹ هیچ وسیله نقلیه عمومی جدید وارد  سیستم حمل و نقل شهر زنجان نشده بود.  در اواسط سال ۹٠هم تعدادی از اتوبوس ها فروخته شده بود و و تقریبا شرایط بحرانی در حمل و نقل عمومی داشتیم.

وی افزود: در این دوسال اخیر ۲۵٠میلیارد تومان وسایط نقلیه جدید ازجمله ۳۶دستگاه مینی بوس و ۳۵دستگاه ون و ۴۳ اتوبوس که خریداری شد و در حال حاضر  به دنبال هوشمندسازی کامل ناوگان حمل و نقل شهری هستیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه  باید از مردم عذرخواهی کنیم و میدانیم که در سال های گذشته از لحاظ استفاده از حمل و نقل عمومی در مضیقه بودند گفت: تا یک ماه آینده خطوط حمل و نقل منظمی را در شهر شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص دیوارنگاره میدان ولیعصر نیز گفت:  دیوارنگاره میدان ولیعصر با نظرخواهی از بسیاری از افراد جانمایی شده است،  این دیوار نگاره اولا باید در یک  محل باز و دوما در باید در معرض عموم می بود که در مرکز شهر مکانی با این شرایط نبود.  میدان قائم و ساباط دروازه رشت هم این شرایط را نداشتند.  به هرحال اقدامات شهری به گونه ای است که در معرض دید عموم مردم است و طبیعی است مورد قبول همه نخواهد بود. 

فیروزفر گفت:  برای دیوارنگاره زنجان با سازمان اوج قرارداد بسته شده و قرار است در سال ۱۲طرح اکران شود و هر اکران نیز ۱٠٠میلیون تومان هزینه دارد.  این طرح ها برای حداقل یک ماه خواهد بود و برای یک روز نیست.

برای تکمیل پروژه سبزه میدان معبر زینبیه مسدود خواهد شد

شهردار زنجان با بیان اینکه  پروژه سبزه میدان در فاز جنوبی به بهره برداری رسید و ادامه پروژه هموار است گفت: در فازشمالی پروژه با یک مشکل مواجه هستیم،  آن هم عدم تعیین تکلیف معبر زینبیه است.  این معبر از وسط پروژه می گذرد و طبق طرح این پروژه، معبر زینبیه باید  مسدود شود  و ترافیک این محل به دور سبزه میدان هدایت میشود.

وی افزود: نزدیک به ۸ ماه است که منتظر تعیین تکلیف این معبر هستیم.  از یک طرف یکپارچگی به نفع پروژه سبزه میدان است و از طرف دیگر مسائل ترافیکی به وجود می آورد. 

فیروزفر گفت:  اگر این معبر تعیین تکلیف شود فازشمالی سبزه میدان، طی  چندماه به اتمام می رسد.

شهر مدیر ترافیک ندارد/ تا نظام شهرداری ها درست نشود مشکلات شهری را داریم

شهردار زنجان با بیان اینکه شهر مدیر ترافیک ندارد. همانطور که مدیر آسیب های اجتماعی ندارد گفت:   هیچ شهری مدیر ترافیک ندارد.  مدیر ترافیک یعنی رأسا  و غالب بر تمام فرآیندها، بر ترافیک شهر تصمیم گیری می کند و آشفتگی شهرها هم از این است.

وی افزود: شهرداری،  نیروی انتظامی،  فرمانداری،  استانداری برای ترافیک تصمیم می گیرند.

فیروزفر گفت:  شهردار شهر در حال حاضر در مقام پاسخگو است در این وضعیت چگونه میتواند خط پاسخگویی درست کند؟  تا زمانی که نظام شهرداری درست نشود،  ما مشکلات شهری  را داریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست