• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 37008

سال گذشته از تعداد ۶۵ هزار صنف در استان زنجان ۳۲۶میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند/ طلافروشان مکلف به استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند

در سال ۱۴٠۱ از ۶۵ هزار صنف در استان زنجان ۳۲۶میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.۳۸هزار نفر هم مالیاتشان صفر بوده است. مالیات ۵ هزار نفر هم ۱تا ۶ میلیون تومان و فقط مالیات ۶۵٠٠ نفر بالای ۱٠میلیون تومان بوده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: هرکشوری برای اداره امور خود هزینه هایی دارد و برای اینکه هزینه های جاری و عمرانی خود را پوشش دهد یا باید از بانک قرض بگیرد و یا از طریق مالیات از افرادی که درآمد دارند تامین کند.

شکوری با بیان اینکه باید فرهنگ مالیات را در کشور جا بیندازیم گفت: همه ما می گوییم فلان کشور امکاناتی دارد ولی دلیلش این است که پرداخت مالیات آنجا نهادینه شده است.اگر دلولت بداند هزینه ای که می کند از جیب مردم است خودش را در مقابل مردم پاسخگو می داند.

وی افزود: در چند سال اخیر نقش مالیات پررنگ بوده است و توانسته هزینه های جاری کشور را محقق کند و تلاش این سازمان این است که بتواند درآمدهایی که پیش بینی شده را پوشش دهد.

شکوری با بیان اینکه مدیریت کشور با مالیات میتواند به گسترش عدالت نیز کمک کند چراکه هرکسی که درآمد بالایی دارد مالیاتی را مبتنی بر درآمد خود می پردازد گفت: مالیات میتواند تا حد زیادی مخارج جاری کشور را تأمین کند و در این راستا باید تلاش کنیم که فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه گسترش پیدا کند چون استفاده از درآمد نفت و حتی مولد سازی محدود است و ما موظف به حفظ منابع نفتی و ذخیره آن هستیم.

کارخانه «جی تی آی پارسیان» زنجان؛ تمامی مالیاتش را در داخل استان می‌پردازد

شکوری با اشاره به برخی گلایه ها نسبت به عدم بازگشت درآمد حاصل از ارزش افزوده کارخانه و واحدها و شرکت های صنعتی به استان زنجان گفت: اکثر شرکت های داخل استان مالیات را در زنجان پرداخت میکنند. کارخانه «جی تی آی پارسیان» نیز تمامی مالیات خود را در داخل استان زنجان پرداخت می‌کند، «مالیات عملکرد» و «مالیات مربوط به قانون ارزش افزوده» که «مالیات سیگار »محسوب می‌شود و بخشی نیز «عوارض» است که باید عوارض لحاظ شده قانونی (طبق ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده) به حساب وزارت کشور واریز شود. این میزان نیز به حساب اداره کل امور مالیاتی استان زنجان واریز می‌شود که طبق قانون ما نیز این مبلغ را به خزانه کشور واریز می‌کنیم.

وی افزود: مالیات واریزی «جی تی آی پارسیان» از محل «مالیات سیگار» جزء درآمدهای استان به شمار می رود و جزء منابع مالیاتی است. میزان مالیات واریزی (عملکرد و ارزش افزوده) کارخانه مذکور؛ حدود ۴۰ درصد وصولی استان را تامین میکند

شکوری گفت: مالیات شرکت های دخانیات متفاوت است، یکی مالیات بر ارزش افزوده است دیگری مالیات هر نخ سیگار که به خزانه واریز میشود، اما مالیات بر ارزش افزوده آن به استان پرداخته میشود.

۱۰۰۰میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در ۹ماهه ساجاری در مجموع ۱۰۰۰میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است گفت: از این میزان ۴۶۲میلیارد تومان به شهرداری زنجان واریز شده است.


سال گذشته از ۶۵ هزار صنف در استان زنجان ۳۲۶میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند

فیروز شکوری گفت: تعداد ۶۵ هزار صنف و ۴هزار و ۴۶شرکتی که به ما اظهارنامه داده اند در استان زنجان داریم که باید با سازمان مالیاتی همراهی کنند.

وی افزود: در سال ۱۴٠۱ از ۶۵ هزار صنف در استان زنجان ۳۲۶میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند. در ۹ماهه امسال نیز ۵٠٠میلیارد تومان پرداخت کرده اند.

شکوری با بیان اینکه از ۶۵هزار صنف استان ۴۷هزار صنف شامل تبصره ۱٠٠ شده اند و ۳۸هزار نفر هم مالیاتشان صفر بوده است، گفت: مالیات ۵هزار نفر هم ۱تا ۶ میلیون تومان و فقط مالیات ۶۵٠٠ نفر بالای ۱٠میلیون تومان بوده است.

وی تاکید کرد: ۶۵هزار صنف کم نیستند و ما امیدواریم با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی شرایط تغییر کند و باعث گشترش عدالت مالیاتی شود.

این حرف که مالیات پرداختی استان زنجان با اصفهان برابر است حرف غیرکارشناسی است

مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان در خصوص سهم مالیات استان نیز گفت: سازمان امور مالیاتی براساس شاخص ها و صنایعی که در استان مستقر است سهم استان را تعیین می کند. این حرف که مالیات دریافتی استان زنجان با اصفهان برابر است حرف غیرکارشناسی و نادرستی است. گاهی در میان مردم حرفهایی زده می شود که درست نیست.

شکوری همچنین با اشاره اقدامات طلافروشان برای فرار از پزداخت مالیات نیز گفت: طلافروشان هم یکی از آن چهار گروهی هستند که مکلف به استفاده از پایانه های فروشگاهی هستند، اطلاع رسانی ها و آموزش های لازم به آنها انجام شده است و پیگیر تخلفات هستیم ، سامانه ۱۵۲۶ پل ارتباطی با مردم است که این تخلفات را گزارش دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص فرار مالیاتی و کسانی که از قانون فرار می کنند و به نحوی می خواهند مالیات نپردازند کوتاه نخواهیم آمد و اجازه قانون گریزی به هیچ صنفی نمیدهیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست