• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 37019

مسئولیت ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها با دهیار است

مسئولیت ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها با دهیار است و بنیاد مسکن در این موضوع اختیاری ندارد. دنبال این هستیم که اصالت روستا را حفظ کنیم؛ در روستاهای هدف گردشگری اختیاراتی در این خصوص داریم ولی در سایر روستاها این موضوع ...

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای، مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان در نشست مطبوعاتی به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه بنیاد مسکن سه حوزه عمران روستایی، بازسازی مسکن روستایی و مسکن شهری برعهده دارد اظهار کرد: در سه ماه گذشته در بیش از ۳۸۴ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده است و این به این معنا نیست که بازنگری طرح هادی در این روستاها به اتمام رسیده باشد چون درافق طرح هادی روستاها، هر ۱۰ سال یکبار باید طرح هادی بازنگری شود.

خواجه ای گفت: امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۱۶۸ روستا در دستور کار است و از ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان در ۴۴۸ روستا اجرای طرح هادی صورت گرفته است.

وی افزود: ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم‌سازی شده است و امسال با حمایت هایی که انجام شده ۱۱هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات در اختیار روستاییان قرار خواهد گرفت که سال گذشته این سهمیه ۴هزار و ۵۰۰ فقره بود .

خواجه ای گفت: این تسهیلات به ازاء هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان و با کارمزد ۵درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است که تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۰ فقره تخصیص پیدا کرده و ۶هزار و ۲۶۷ فقره نیز به بانک ها ی عامل معرفی شده است .

وی افزود: اگر مشارکت مردم در دریافت تسهیلات برای مقاوم سازی صورت بگیرد و سهمیه امسال محقق شود می توانیم درصد مقاوم سازی را از ۵۸ درصد به ۶۸ درصد برسانیم که ۱۰ درصد به آمار واحدهای مقاوم‌سازی روستایی اضافه می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه برای ۸۳/۷ درصد از واحدهای روستایی استان سند صادر شده است گفت: با حل اختلاف با اوقاف، صدور سند برای واحدهای باقی مانده هم انجام خواهد شد.

وی درصد صدور سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را در استان زنجان ۳۶ درصد و حدود دو برابر آمار کشوری اعلام کرد.

خواجه ای با اشاره به طرح منظومه روستایی در استان زنجان نیز گفت: طرح منظومه روستایی برای اولین بار درکشور در استان زنجان اجرایی شده و هدف از اجرای آن علاوه بر توجه بر مسکن، اجرای پروژه‌های عمرانی برای کمک به معیشت و اقتصاد روستا است.

وی با بیان اینکه براساس منظومه روستایی اولویت ها و الگوهای هر روستا احضاء شده و اختصاص بودجه براساس همان اولویت ها خواهد بود گفت: ۵۰ درصد منظومه‌های روستایی در شهرستان طارم عملیاتی و بقیه هم در دست اجرا است و اجرای این طرح در شهرستان خدابنده هم آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به الگوهای ساخت و ساز در روستاها نیز گفت: دنبال این هستیم که اصالت روستا را حفظ کنیم و به همین خاطر است که اجازه اجرای طبقات در روستاها را نمی دهیم در روستاهای هدف گردشگری اختیاراتی در این خصوص داریم ولی در سایر روستاها این موضوع با مشکل مواجه است.

وی در خصوص ساخت وسازها در روستاها نیز گفت: مسئولیت ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها با دهیار است و بنیاد مسکن در این موضوع اختیاری ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست