• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 37051

تشکیل تیم واکنش سریع علال احمر زنجان با ۱۷ نفر نیروی فنی/ پایگاه های امداد و نجات جوابگوی نیاز استان در حوادث نیست

امسال برای اولین بار تیم واکنش سریع به صورت حرفه‌ای و علمی تشکیل شد که بعد از آزمون های سخت از بین ۳۰ نفر از جوانان علمی و فنی که آموزش دیدند ۱۷ نفر به استخدام هلال احمر در خواهند آمد که برای استان بسیار مفید خواهد بود. ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حکمت اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از وظایف هلال احمر خدمات امدادی است که هم در داخل و هم در خارج از کشور به عهده هلال احمر گذاشته شده است گفت: در حوزه بین الملل به واسطه عضویت در صلیب سرخ جهانی هرجا که نیاز به امداد باشد حضور پیدا می کنیم.

هاشمی گفت: برخی ارگان ها از وظایف هلال احمر آگاهی ندارند و همین باعث می شود نتوانیم خدمات ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه امداد و نجات محوری ترین وظیفه جمعیت هلال احمر است گفت: برخی از مردم شناخت چندانی از سایر فعالیتهای هلال احمر ندارند و هلال احمر را فقط در حوزه حوادث می شناسند.

هاشمی افزود: در طول یازده ماه اجرای توان‌افزایی کد۲برای پرسنل صورت گرفت که براساس آن همه پرسنل هلال احمر باید آموزش ببینند و ساماندهی شوند، ساختار جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات تعیین میشود و در همه حوادث آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار تیم واکنش سریع به صورت حرفه‌ای و علمی تشکیل شد گفت: بعد از آزمون های سخت از بین ۳۰ نفر از جوانان علمی و فنی که آموزش دیدند ۱۷ نفر به استخدام هلال احمر در خواهند آمد که برای استان بسیار مفید خواهد بود چون به دلیل خلأیی در این حوزه داشتیم در امدادرسانی در دره ها و کوه ها و سایر موقعیت ها و سوانح برای امدادرسانی دچار مشکل بودیم .

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ پایگاه امداد و نجات در استان داریم که بر اساس آمایش سرزمینی این تعداد جوابگوی نیاز استان در حوادث غیرطبیعی و صنعتی و جاده ای و برف و کولاک نیست. در حالی که کاهش تلفات بدون ابزار و توسعه شبکه امداد و نجات صورت نمیگیرد لذا توسعه شبکه امداد و نجات جزء الویت‌های جمعیت است.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما رهاسازی مصدمان حوادث است، گفت: در حوزه درمان ما وظیفه‌ای نداریم اما انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی ما را هم در کنار خودش ببیند.

وی گفت: در چندماه ماه اخیر یک خودروی فرماندهی با قیمت ۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است که به عنوان مرکز فرماندهی سیار خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه به میزان یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات امداد و نجات برای هلال‌احمر استان زنجان تخصیص گفت: با اقداماتی که در خصوص رها سازی مصدومان انجام می دهیم به نفع بیمه ها است چون خسارت کمتری به خودرو و مصدومین وارد می شود و انتظار داریم بیمه ها هم با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸۸ نفر را در ۱۱ ماه اخیر انتقال داده‌ایم، گفت: هرچند بیمارستان‌های استان، مصدومان تریاژ شده هلال‌احمر را قبول نمی‌کنند در صورتی که در اغلب استان‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند و این یک خلا در استان وجود دارد اما مدیرکل علوم پزشکی پیگیر این موضوع هستند و شرایط ۵۰ درصد بهتر شده است.

هاشمی گفت: شاخص ترین فعالیت ما اجرای طرح غربالگری وضعیت اسکلتی و عضلانی دانش آموزان بود و در حوزه توانبخشی نیز بعد از تهران، مجتمع توانبخشی هلال احمر زنجان مجهز در خدمت مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه داروخانه هلال احمر زنجان تخصصی نیست در حالی که در استان های دیگر داروخانه هلال احمر تخصصی است گفت: گردش مالی داروخانه هلال احمر بسیار پایین و حدود ۲ میلیارد تومان است و در صورتی که این داروخانه تخصصی شود هم می تواند از لحاظ درآمدی برای هلال احمر مفید باشد و هم مرکزفوریت های دارویی باشد و تضمین ممی کنیم که تمام پروتکل های فنی رعایت شود و تمام فوریت های دارویی تامین شود.

وی همچنین افزود: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا ۵ پایگاه امداد و نجات دیگر برای استان احداث شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست