• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 37031

خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نيست / کمیته امداد وظیفه دارد به جامعه هدف خود خدمات مشاوره ارائه کند

خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نيست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد. توجه به فقر معنوی افراد ضروری و یکی برنامه های کمیته امداد است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جعفر صباغیان،  قائم مقام کمیته امداد در مراسم افتتاح کلینیک مشاوره رز در زنجان اظهار کرد:  مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا بوده و در اساسنامه این نهاد هم درج شده است، در همین راستا در بحث شکوفایی استعدادهای کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت مورد نظر است.

صباغیان گفت:  ما اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت.  چه بسا افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند ولی گاهی به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد همه چیز خود را از دست می‌دهند.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن نيست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد گفت:  توجه به فقر معنوی افراد  ضروری و یکی برنامه های کمیته امداد است.

 وی با اشاره به اینکه  شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد از جمله فعالیت هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد گفت: موضوع روانشناسی از برنامه هایی بوده که در سالهای اخیر نگاه ویژه ای به آن شده و کمیته امداد نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت های موجود در این زمینه خدمات رسانی کند.

صباغیان گفت: در کمیته امداد خدمات فراوانی ارائه میشود که اگر در این خدمات نگاه فرهنگی وجود نداشته باشد تمام این اقدامات از بین می رود، لذا خدمات معنوی و مشاوره ای در اولویت کمیته امداد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: بیشتر خدماتی که در حال حاضر ارائه میشود خدماتی هستند که پس از وقوع آسیب ارائه میشود ما توانایی این را داریم که اقدامات پیشگیرانه را جهت تقویت سلامت روانی جامعه هدف خود ارائه کنیم.

قائم مقام کمیته امداد زنجان تاکید کرد: کلینیک مشاوره رز میتواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد و قبل از آن که فردی به معضلی دچار شود آن را حل کند که فقط در مواقع پس از بروز مشکل فعال نباشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست