• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 37026

وجود معارضین مهمترین چالش در امر گاز رسانی به روستاهای استان زنجان است

در برخی از مواقع برای گاز رسانی به یک روستا، هزاران کیلومتر شبکه گذاری انجام می‌شود تا گاز هر چه سریع‌تر به آن منطقه برسد، در حالی که به خاطر وجود معارض یا معارضین شخصی گاز رسانی به آن روستا به تعویق می‌افتد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت گاز استان زنجان موفق شده‌است، با گازرسانی به ۷۴۰ روستای استان و ایجاد زمینه بهره‌مندی ۹۵٫۵ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی جز استان‌های سبز کشور در امر گاز رسانی قرار گیرد.

سلیمانی نژاد گفت: تا کنون اکثر روستاهای نزدیک به شهرهای استان گاز رسانی شده است و فقط روستاهای صعب العبور و کمتر از ۲۰ خانوار هنوز گاز دار نشده‌اند که شرکت گاز استان در اجرای عملیات شبکه گذاری و گازرسانی به این روستاها، برنامه جدی دارد.

وی با بیان اینکه وجود معارضین از مهم ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت گاز در گازرسانی به روستاها است که گازرسانی به روستاها را کند  و گاها با مشکل روبرو می‌کنند افزود: این موضوع نیاز به همکاری مسئولان و مردم در رفع معارضین و کسب رضایت از آنها دارد.

سلیمانی نژاد گفت: برای اجرای طرح‌های گازرسانی به روستاها نیاز به مجوز و تامین اعتبار از شرکت ملی گاز ایران است و طبق قانون باید هر چه سریعتر طرح مصوب عملیاتی شده و بازگشت سرمایه صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه مجوزها و اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌ها محدودیت زمانی دارند گفت: در صورت عدم اجرای به هنگام و سریع، بودجه تخصیص یافته برگشت خورده و مجوز آن با مشکل برخورد خواهد کرد و اخذ مجوز و تامین اعتبار دوباره آن هزینه‌بر و زمان بر است .

سلیمانی‌نژاد تاکید کرد: در برخی از مواقع برای گاز رسانی به یک روستا، هزاران کیلومتر شبکه گذاری انجام می‌شود تا گاز هر چه سریع‌تر به آن منطقه برسد، در حالی که به خاطر وجود معارض یا معارضین شخصی گاز رسانی به آن روستا به تعویق می‌افتد.

وی گفت: استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک و ارزان حق همه مردم است واگر مردم در راستای گازرسانی به روستاها با مسئولان همکاری کنند تمامی خانوارهای روستایی استان از این نعمت که حق همه آنها است بهره‌مند خواهند شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست