• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 37676

امکان استفاده از دستگاه های کارتخوان نانوایی ها برای پرداخت زکات فطره / وجوهات شرعی ماه رمضان هرمنطقه درهمان محل هزینه خواهد شد

امسال برای اولین بار از دستگاه های پوز ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات شرعی استفاده خواهد شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نشست خبری و در تشریح برنامه های ماه رمضان کمیته امداد اظهار کرد: ۶ طرح ویژه برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده که در قالب اطعام مهدوی، اکرام ایتام و محسنین، جمع آوری کمک به مردم غزه در روز قدس، طرح مفتاح الجنه برای تفقد و دلجویی از خانواده های تحت حمایت، جمع آوری زکات فطره و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اجرا شده و در حال اجرا است.

صالحی گفت: در طرح اطعام ههدوی که شامل تهیه و توزیع غذای گرم و افطاری ساده است، ۲۷۳ آشپزخانه اطعام مهدوی در طول ماه مبارک رمضان به صورت مردمی تهیه و توزیع شد و همچنین ۲۹۱ میز افطاری ساده برپا شد.

وی افزود: ۵۲میلیارد و ۲٠٠میلیون تومان مبلغ مشارکت خیرین در قالب برنامه های ماه مبارک رمضان بوده است که تا امروز ۱۵درصد نسبت به سال گذشته افرایش داشته که طبیعتا در روزهای آینده این مبلغ بیشتر هم خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام از حامیان برای حمایت از فرزندان یتیم و محسنین صورت می گیرد گفت: این طبق برنامه ریزی ها در قالب دو پویش به «عشق علی(ع)» و «یاران امام علی (ع)» اجرا می شود و از اول ماه مبارک ۲هزار و ۹۲۳ حامی جدید اضافه شدند و ۴ هزار و ۸ فرزند را تحتحمایت قرار دادند. این طرح تا پایان ماه مبارک هم ادامه دارد.

صالحی با اشاره به اینکه امسال کمک به مردم غزه در روز قدس بی سابقه بود افزود: بطوری که در روز قدس ۲۱۷ میلیون تومان در مصلی جمع آوری شد که بسیار بیشتر از سال های گذشته بود. ضمن اینکه از ابتدای حملات اسراییل به غزه مردم استان بالغ بر ۹۷۷میلیون تومان در قالب کمک به مردم غزه مشارکت کردند که این مبلغ در این روزهای پایانی ماه رمضان نیز اضافه خواهد شد.

وی در خصوص طرح مفتاح الجنه نیز گفت: در این طرح که در رفع نیازهای خانواده های تحت حمایت موثر است، تا کنون ۲هزار و ۱۳۷ بازدید با حضور ۲۲۵ مهمان از جمله خیرین و مسئولین صورت گرفته و بیش از ۲ میلیارد تومان از طریق مهمانان در این بازدیدها کمک شده است.

صالحی گفت: در کمک به زندانیان جاریم غیر عمد نیز ۸۲۵ میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز شده و هدفگذاری ما مبلغ ۱میلیارد تومان است که امیدواریم در روزهای باقی مانده از جمله عید فطر این مبلغ نیز تکمیل شود.

میدر کل کمیته امداد استان زنجان بااشاره به برنامه ریزی برای جمع آوری زکات فطره نیز گفت: ۱هزار و ۸۰۰ پایگاه در روز عید فطر و روز بعد از عید در سطح معابر و مساجد مستقر خواهند شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار از دستگاه های پوز ۱۵٠٠ نانوایی شهر برای جمع آوری زکات فطره و سایر وجوهات شرعی ماه رمضان در راستای دسترسی بهتر مردم برای پرداخت وجوهات شرعی استفاده خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه این کار از بامداد عید فطر به مدت ۳روز ادامه خواهد داشت و به عنوان یکی از گزینه های دستگاه های پوز، پرداخت زکات فطره در آن تعریف شده است گفت: این طرح در طول سال برای اقدامات خیریه دیگر از جمله نذر نان ادامه خواهد شد.

وی افزود: تمام صندوق های جمع آوری زکات فطره مستقر در مساجد و معابر متحدالشکل و دارای آرم شورای زکات و شماره هستند و هرگونه اقدام موسسات و افراد در این خصوص باید دارای مجوز باشد و مردم در این خصوص به موسساتی که مجوز ندارند اعتماد نکنند.

مدیر کل کمیته امدا استان زنجان با بیان اینکه اولویت هزینه کرد زکات فطره حوزه معیشت نیازمندان است و اجازه نداریم وجوهات شرعی هیچ منطقه ای را در صورت وجود نیازمند در آن منطقه، در منطقه دیگری هزینه کنیم گفت: وجوهات شرعی ماه رمضان با رعایت موازین شرعی با هماهنگی معتمدین همان محل هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین شهروندان میتوانند از کد دستوری  #٠۲۴*۸۸۷۷* برای پرداخت وجوهات شرعی ماه رمضان استفاده کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست