• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۲۱
  • شناسه خبر: 37699

به کارگیری اتباع بیگانه در استان زنجان رو به افزایش است/ کارفرمایان متخلف از پرداخت جریمه ها خودداری می کنند/ مبالغ جریمه بالغ بر چندین میلیارد تومان در سال است

کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه نماید، در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حسن بیگدلی، رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان در جلسه بررسی چالش های به کار گیری اتباع خارجی در استان اظهار کرد: استان زنجان از استان های ممنوعه در زمینه بکارگیری اتباع بیگانه است، با این حال علیرغم برخورد قضایی و انتظامی با این موضوع، بکارگیری اتباع بیگانه در استان زنجان رو به افزایش است.

بیگدلی گفت: این امر نیازمند بررسی آمارهای مدت مشابه و احراز موارد تکرار این موضوع از ناحیه کارفرمایان و کارگران اتباع خارجی و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه از ناحیه متولیان امر است.

وی افزود: طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کشور، وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه نماید، در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد .

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان با بیان اینکه علیرغم ارسال اخطار کتبی از سوی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به کارفرمایان متخلف و ابلاغ جریمه، بسیاری از آنان از پرداخت جریمه ها خودداری می نمایند که مبالغ آن بالغ بر چندین میلیارد تومان در سال است.

بیگدلی افزود: به همین منظور جلسه ای با حضور نمایندگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین قضایی رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زنجان تشکیل و موضوع بررسی و قوانین مربوطه مورد تحلیل قرار گرفته و راهکارهایی برای مدیریت چالش مذکور اتخاذ شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست