• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۲۷
  • شناسه خبر: 37742

سومین جشنواره «طبخ ماهی» و جشنواره «شکوه ایران» در قلعه تاریخی بهستان برگزار می شود

سومین جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه تاریخی بهستان ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار می شود. همزمان با این جشنواره، دو جشنواره «شکوه ایران زمین» و «بادبادک ها» نیز در ماهنشان برگزارخواهد شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نجفعلی عزیزی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان از برگزاری سومین جشنواره طبخ ماهی در کنار قلعه تاریخی بهستان ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه خبر داد.

عزیزی گفت: همزمان با این جشنواره، دو جشنواره «شکوه ایران زمین» و «بادبادک ها» نیز در ماهنشان برگزارخواهد شد. 

وی افزود: در این جشنواره برنامه‌هایی از قبیل فروش ماهی با قیمت عمده، سرو ماهی کبابی کنار قلعه تاریخی، اجرای گروه‌های هنری، نمایشگاه صنایع‌دستی، غرفه مخصوص کودکان، اسب‌سواری و پذیرایی سنتی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این روستا و شهرستان با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا این بار در روستای بهستان درکنار سایت تاریخی قلعه بهستان شهرستان ماهنشان در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و به نفرات برتر بر اساس داوری جوایزی اهدا خواهد شد گفت: نخستین دوره این جشنواره اسفندماه ۱۴۰۱ در کنار قلعه بهستان، دومین  دوره  اردیبهشت ماه ۱۴۰۲در شهر دندی برگزار شد. شهرستان ماهنشان یکی از قطب‌ها و پایگاه‌های مهم تولید ماهی قزل‌آلای استان زنجان است.

 محمدرضا محمدی، فرماندار ماهنشان نیز در خصوص جشنواره «شکوه ایران زمین» گفت : برپایی سیاه‌چادر و عرضه غذاهای محلی، اجرای موسیقی سنتی و آیینی و انجام بازی‌های بومی و محلی از دیگر اقداماتی است که در این دو روز انجام می‌شود.

فرمانداری  ماهنشان افزود: ین جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان با حمایت سازمان اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار خواهد شد.

وی گفت: معرفی سبک زندگی عشایر و روستایی استان هم در سیاه چادرها، اجرای گروه های هنری و آیینی استان، برگزاری بازی های بومی و محلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وتجلیل از ورزشکاران و چهره های ماندگار از دیگر برنامه های این رویداد مهم است

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست