• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 4322

اثر انگشت آیت الله هاشمی در تمام حوزه ها وجود دارد

پیام ملت– رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی حوزه ها وجود دارد به طوری که اگر ایشان هیچ اقدامی جز تاسیس دانشگاه آزاد هم انجام نمی‌داد، باز هم یکی از بزرگترین خدمات را به توسعه دانش ...

پیام ملت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی حوزه ها وجود دارد به طوری که اگر ایشان هیچ اقدامی جز تاسیس دانشگاه آزاد هم انجام نمی‌داد، باز هم یکی از بزرگترین خدمات را به توسعه دانش در ایران کرده بود.

حمید میرزاده در هفتادویکمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: یکی از خدمات بزرگ آیت الله هاشمی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که امروز تبدیل به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شده است.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد، گفت: شب گذشته با پشتیبانی آقای ولایتی بودجه سال ۹۶ تصویب شد که بر این اساس دانشگاه آزاد سال آینده ۹۹۰۰ میلیارد تومان در آموزش عالی هزینه خواهد کرد.

میرزاده در ادامه به ارائه آماری از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار کرد: دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۵۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ازاد نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور ۵۳ به ۴۷ درصد است. همچنین درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به سایر مقاطع ۳۴ به ۶۵ درصد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نسبت استاد به دانشجو در مقطع دکتری در سال تحصیلی ۹۴_۹۵ ادامه داد: تعداد دانشجوی دکتری تخصصی کل کشور ۱۱۵ هزار و ۱۹۱ نفر است که سهم دانشگاه ازاد از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۴۹ نفر می‌شود.

میرزاده همچنین تعداد اعضای هیات علمی استادیار و بالاتر کل کشور ۵۲ هزار و ۹۷۶ نفر است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۵ نفر سهم دانشگاه آزاد است. نسبت استاد به دانشجوی دکتری تخصصی نیز در کل کشور یک به ۲.۱۷ بوده که این عدد در دانشگاه آزاد یک به ۱.۸ عنوان کرد.

وی به تعداد جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: تعداد جذب اعضای هیات علمی از مهر ۹۲ تا اول بهمن ۹۵،  ۴۰۶۸ نفر است و همچنین تعداد اعضای هیات علمی ارتقا یافته از مهر ۹۲ تا ۱۵ اسفند ۹۵،  ۴۵۶۹ نفر است که پیش‌بینی می‌شود جذب در فراخوان سال ۹۵ و سال ۹۶ در مجموع به شش هزار نفر برسد.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست