• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۱-۳۱
  • شناسه خبر: 4528

سوخت های استان از استاندارهای کشوری برخوردارند

پیام ملت– مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: بنزینی که در استان زنجان توزیع می‌شود سطح کیفی برابر با استاندارد کشوری دارد و هیچ مغایرتی در کیفیت بنزین‌های عرضه شده در جایگاه‌های استان نیست. محمود آقامح ...

پیام ملت مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: بنزینی که در استان زنجان توزیع می‌شود سطح کیفی برابر با استاندارد کشوری دارد و هیچ مغایرتی در کیفیت بنزین‌های عرضه شده در جایگاه‌های استان نیست.

محمود آقامحمدیان در نشست خبری با بیان اینکه زنجان یکی از مناطق مستقل شركت نفت می باشد، اظهار کرد: این منطقه در حال حاضر دارای سه ناحیه مرکزی، خدابنده و ابهر و همچنین دارای یک انبار با حجم ذخیره‌سازی ۱۰۲ میلیون لیتر و ۵۳ جایگاه روزانه با توزیع حدود ۲.۵ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی است.

وی به مصارف فراورده های نفتی این شرکت اشاره کرد و افزود: این فراورده ها برای مصارف حمل و نقل، صنایع، كشاورزی و مصارف حرارتی روستایی و ۴۳۰ هزار مترمكعب گاز طبیعی در بخش حمل و نقل در شاهراه ترانزیتی شمال‌غرب كشور با همسایگی هفت استان فعالیت دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطر نشان کرد: تامین فراورده برای استان زنجان از طریق خط لوله انجام می شود که مصرف بنزین در سال گذشته ۳۱۵میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، چهار درصد افزایش داشته است.

آقامحمدیان با بیان اینکه فرآورد‌های نفتی به صورت یارانه ای در استان زنجان توزیع می‌شود، تصریح کرد: یکی از وظایف شرکت مبارزه با قاچاق سوخت است در سال ۹۵نسبت به سال ۹۴ کاهش قاچاق سوخت را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بنزینی که در استان توزیع می‌شود سطح کیفی برابر با استاندارد کشوری دارد، افزود: بنزین استان زنجان از یک مبداء و یک ناوگان به استان وارد می‌شود و هیچ مغایرتی در کیفیت بنزین‌های عرضه شده در جایگاه‌های استان نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: استان زنجان اولین استان است که همه نفتکش‌ها را به سیستم جی پی اس مجهز کرده است.

آقامحمدیان با اشاره به مصرف ۱۴۶ میلیون و ۳۶۰ هزار متر مکعب CNG در سال ۹۵ خاطر نشان کرد: این میزان مصرف در مقایسه با سال ۹۴ رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه گفت: علت این رشد را می‌توان در مدار بودن همه جایگاه‌های CNG استان با حداكثر ظرفیت، تمایل بیشتر شهروندان و مسافران به استفاده از این سوخت پاک دانست.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان یاد آور شد: همچنین مصرف بنزین معمولی ۴ درصد، نفت‌گاز غیرنیروگاهی ۱۱ درصد، نفت‌کوره ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ و نیز مصرف نفت سفید ۶ درصد و گاز مایع ۸ درصد و نفت‌گاز نیروگاهی ۱۱ کاهش در مصرف نسبت به سال ۹۴ داشته‌اند و در مجموع مصرف فرآورده‌های نفتی در استان در سال گذشته ۸ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش یافته است.

آقا محمدیان به تعداد جایگاه های CNG فعال در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ جایگاه CNG در استان زنجان فعال می باشد که ۱۶ جایگاه به صورت دو منظوره و ۲۴ جایگاه به صورت تک منظوره فعالیت دارند.

وی انجام هماهنگی های لازم برای فعالیت ۲۴ ساعتی جایگاه های سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت عنوان کرد و افزود: نظارت و بازرسی‌های مداوم از مصرف کنندگان عمده و مجاری عرضه در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت در استان انجام می‌شود.

این مسئول به میزان مصرف  یک میلیون و ۱۸۰ هزار لیتر در تعطیلات سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر بود.

آقامحمدیان در ادامه گفت: در نفت‌گاز حمل و نقل نیز در سال‌جاری ۴۵۷ هزار لیتر و مدت مشابه سال فبل ۳۷۳ هزار لیتر بوده است. همچنین متوسط مصرف روزانه بنزین درطول سال ۹۳۰ هزار لیتر است که این میزان درایام تعطیلات نوروز از مرز یک میلیون لیتر فراتر می‌رود.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست