• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۰۶
  • شناسه خبر: 4593

افزایش ۱۸ درصدی آمار افسردگی در جهان

پیام ملت– نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: تعداد افراد مبتلا به افسرگی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون نفر مبتلا به افسردگی هستند. ثمین صدیقی د ...

پیام ملت نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: تعداد افراد مبتلا به افسرگی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون نفر مبتلا به افسردگی هستند.

ثمین صدیقی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس در زنجان، با بیان اینکه بیماریهای روانی در همه گروه های سنی دیده می شود، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۵ خودکشی دومین عامل مرگ و میر بوده که شامل گروه های سنی ۱۵ تا ۲۹ سال می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ درصد از افراد ۱۵تا ۶۴ساله در ایران مبتلا به نوعی از اختلالات روانی هستند، افزود: افسردگی مهم‌ترین دلیل کم‌توانی، کاهش عملکرد و احساس ناخوشی در سراسر جهان است که ۱۳درصد از افراد از این مسئله رنج می برند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران تاثیر درگیری هائی نظیر جنگ را بر بروز بیماری های روانی مهم دانست و خاطر نشان کرد: اختلالات روانی صرفا به دنبال صدمات فیزیکی و جراحات بروز نمی‌کند.

صدیقی تاکید کرد: استرس مداوم منجر به پریشانی و تشویش ذهن و آن به نوبه خود منجر به بیماری روانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند برای کاهش مشکل سلامت روان در کشورهای درگیر جنگ اقدام کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به بیماری انگ، خاطر نشان کرد: انگ به عنوان یک بیماری روانی یک مشکل بزرگ است که بر اساس مطالعات منتشر شده حدودا بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خانواده‌هایی که بیمار مبتلا به اختلالات خلقی یا اسکیزوفرنی داشته‌اند با اشکالی از انگ و تبعیض روبه‌رو بوده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه اعتقادات، نگرش‌ها و فقدان آگاهی، مهم‌ترین دلایل انگ به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: تاکید بر آموزش، تغییر نگرش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد سلامت روان ضروری است و باید به عنوان بخشی از هر برنامه سلامت روان قلمداد شود.

وی به تقویت همکاری بین‌بخشی به‌منظور حل مشکل بیماری‌های روانی با همکاری بسیاری از وزارتخانه‌ها، رسانه‌ها، شهرداری تهران، سازمان‌های مردم‌نهاد و ۶۰ دانشگاه علوم‌پزشکی اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت به عنوان بخشی از مراسم گرامی‌داشت روز جهانی بهداشت، از اشخاص حقیقی و گروه‌های مردمی درخواست کرده است که در مورد افسردگی بی‌پرده صحبت کنند و با انگی که آن را احاطه کرده است، مبارزه کنند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه خودکشی یکی از تبعات بیماری‌های روانی است، افزود: در سال ۲۰۱۵ قریب به ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان در نتیجه اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست