• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 5505

صادرات ۲۰۰ هزار دلار از صنایع شهرک‌های صنعتی زنجان

پیام ملت– معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: ۲۰۰ هزار دلار صادرات امسال از صنایع شهرک‌های صنعتی استان انجام می‌شود به گزارش پیام ملّت، ایرج احمدی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در استان ۲۰ ناحی ...

پیام ملت معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: ۲۰۰ هزار دلار صادرات امسال از صنایع شهرک‌های صنعتی استان انجام می‌شود

به گزارش پیام ملّت، ایرج احمدی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: در استان ۲۰ ناحیه و شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که ۸۵۰ واحد صنعتی در این شهرک‌ها و ناحیه‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۶ دوره آموزشی به سه‌ هزار نفر ساعت در موضوعات مدیریت و کارآفرینی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ تور و نمایشگاه در سطح استان زنجان، کشور و نیز خارج از کشور توسط شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان صورت پذیرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان ۹ خوشه در دست شناسایی است، خاطر نشان کرد: ۳ مورد از آن که خوشه فرش، کفش و روی است اجرا شده که البته در حال حاضر خوشه روی به خاطر مشکلاتی که در مطالعات آن ایجاد شده بود، متوقف شده است.

احمدی با اشاره به اینکه خوشه روی در مرحله مطالعه شناختی آن متوقف شد، تاکید کرد: شرکت نکردن ذی‌نفعان خوشه روی در کلاس‌های آموزشی و اینکه ذخایر روی در خاک استان رو به کاهش است از دلایل توقف خوشه روی در استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان‌سنجی خوشه چاقو در استان در حال بررسی است، افزود: بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری که سال گذشته از استان صادرات انجام شده است ۱۰۶ میلیون دلار آن به واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، تعلق دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته هفت مورد از صنایع دانش‌بنیان شدند و امسال نیز ۱۰ مورد دانش‌بنیان می‌شوند.

 

انهتای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست