• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۵
  • شناسه خبر: 15686

مالکان چاههای غیر مجاز تا زمان تعیین تکلیف قطعی و صدور مجوز بهره برداری اجازه کشت در ابهر را ندارند

پیام ملّت- مدیر امور منابع آب شهرستان ابهر گفت: مالکان چاههای غیر مجاز تا زمان صدور مجوز بهره برداری اجازه کشت نداشته و در صورت مشاهده و یا گزارش نسبت به پر نمودن چاه و اخذ خسارت وارده به آبخوان اقدام می شود.

حسن ابراهیمی در گفت و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در راستای تعیین تکلیف چاههای فاقد پروانه و جهت جلوگیری از برداشتهای بی رویه و مصرف بهینه آب در چاههای مجاز، تعداد ۱۰ عدد بنر اخطاریه عدم کشت در شهرستان ابهر نصب شد، این بنرها با هماهنگی و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی در مناطق مختلف این شهرستان نصب شده اند.

مدیر امور منابع آب شهرستان ابهر تصریح کرد: طبق این اخطاریه مالکان چاههای غیر مجاز تا زمان تعیین تکلیف قطعی و صدور مجوز بهره برداری اجازه کشت نداشته و در صورت مشاهده و یا گزارش نسبت به پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه و اخذ خسارت وارده به آبخوان مطابق مقررات قانونی اقدام خواهد شد.

ابراهیمی گفت: در هر مرحله که چاه بهره بردار یا ذینفعان مسلوب المنفعه گردد، آب منطقه ای زنجان و امور منابع آب شهرستان ابهر هیچگونه مسئولیتی ندارد .

این مسئول با اشاره به نقش کشاورزان در طراحی و برنامه ریزی ها  نیز گفت که حذف و توسعه نیافتن کشت های پرآب بر، آبیاری نوین و جلوگیری از افزایش سطح زیر کشت، از راه کارهای اصلی برای احیای  منابع آب های زیرزمینی است.

وی  اضافه کرد:  اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری، کاهش سطح زیر کشت مسدود، کردن چاه های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند از موارد اساسی است که در صورت رعایت آنها می توان  از بحران به وجود آمده عبور کرد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست