• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16884

بخشودگی حق بیمه سه ماهه هنرمندان

پیام ملّت- معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بخشودگی ۳ ماه حق بیمه اعضای بیمه شده صندوق اعتبار هنر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

محمود علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار «پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بخشودگی حق بیمه هنرمندان با هدف حمایت از هنرمندان خسران دیده بر اثر کرونا صورت گرفته است وحمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور به شکل منسجم و در راستای سیاست های کلان کشور هدایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال ۹۹ به علت ورود ویروس کرونا در سطح کشور و دنیا تجربه تلخی بود و امید است که با توکل به خدا با کنترل شیوع این بیماری بتوان در روزهای آتی جشن شکست کرونا را گرفت افزود: مطالبه بازگشت به حالت عادی در فضای کلی جامعه و اصحاب فرهنگ، رسانه، هنر و سینما یک موضوع جدی و در حال بررسی است که می بایست در سطح کلان و با پیشنهادات پروتکل های بهداشتی در روزهای آتی اتفاق افتد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از سوی دیگر ویروس فوق موجب توجه ویژه به حوزه فضای مجازی و پتانسیل های آن گردید، ادامه داد: تقویت فعالیت ها در فضای مجازی از اولویت هایی است که تقویت زیرساخت های آن را می طلبد.

علیمحمدی با بیان اینکه در سال ۹۹ با امید به خدای متعال و با تلا‌ش‌های همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای بالا بردن سطح شاخص های بخش فرهنگ و هنر تلاش خواهد شد عنوان کرد: این اداره برنامه ریزی های لازم در این راستا همچنین برنامه ریزی و تدوین برای شرایط پسا کرونا را در دستور کار قرار داده است و امیدوار است بتواند منشا اثر و خدمات ارزنده‌ای برای حوزه فرهنگ و هنر استان باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ که مصادف با چهلمین سالگرد  گرامیداشت دفاع مقدس است برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده و برنامه ریزی ها برای برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان زنجان در سال آینده نیز در اولویت قرار گرفته ، تأکید کرد: اقدامات در این دو حوزه مورد توجه و نظر اداره کل بوده و توجه ویژه ای نیز به دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای تحقق شعار سال وجود دارد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اولین چالش ما که پیشتر نیز به آن اشاره شد بیماری کرونا و شیوه عبور از وضعیت فعلی این بیماری است که محدودیت های فراوانی را موجب خواهد شد، افزود: چالش بعد که اهمیت شایان توجهی نیز دارد کمبود اعتبارات فرهنگی استان ها  و کم شدن آن در سال جاری به یک دوم نسبت به سال جاری در بودجه سال ۹۹ می باشد، لیکن با این وجود تلاش خواهد شد که با برنامه ریزی های لازم این سال پر چالش را نیز سپری گردد.

علیمحمدی تصریح کرد: عبور قدرتمند و کم هزینه‌ از بحران ویروس کرونا با مشارکت همه اقشار مردم و یک همدلی گسترده در جامعه امکان پذیر خواهد بود. جایگاه تک تک افراد جامعه در مدیریت این بلای طبیعی، پیشگیری، درمان و جبران پیامدها و خسارت‌های آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم کشور به فراخور ظرفیت و توانمندی خود در این روزهای سخت دست به دست هم دادند تا در این حوزه نقش خود را به نحو احسن نشان دهند، تأکید کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در استان زنجان هم به نوبه خود بر این نکته واقف بودند که وضعیتشان با سرنوشت همه اعضای جامعه پیوند خورده و به نحو احسن مسئولیت و وظیفه خود را در کنار همه اعضای جامعه بزرگ فرهنگی کشور ایفا کردند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در شرایط کنونی که مسایل پیچیده شده، نیازها افزایش یافته و امکانات کمتر شده، رسالت همه ما سنگین‌تر و ضرورت مشارکت برای حل مسأله بیشتر مشخص می‌گردد ادامه داد: در این شرایط از همه اقشار جامعه به خصوص اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انتظار می‌رود که هر کس به توان و فراخور خود و امکاناتی که دارد قدمی یا قلمی به پیشبرد مدیریت بحران کمک کند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست